مشاور مدرسه در گفت و گو با پانا:

نیازی به پرسیدن شغل پدر دانش آموز در کلاس درس نیست

دبیران از سوالاتی که باعث تحقیر و مسخره شدن دانش آموز می شود، در ابتدای سال تحصیلی خودداری کنند.

کد مطلب: ۶۶۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

سلمان پاسلاری از مشاوران مدارس لامرد در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس با بیان اینکه یکی از زمینه های ارتباط خوب معلمان با دانش آموز، داشتن اطلاعات کافی از والدین و دانش آموزان است، اظهار کرد: داشتن اطلاعات کافی از شغل، محل زندگی ، استفاده دانش آموزان از نرم افزار های فضای مجازی و ...می تواند زمینه ارتباط خوب میان معلم و دانش آموز را رقم بزند اما راه کسب و جمع آوری این اطلاعات بسیار مهم تر است.

مشاور مدارس لامرد افزود: مدیران مدارس برای جمع آوری اطلاعات دقیق والدین و دانش آموز می توانند با تهیه فرم های مخصوصی هنگام ثبت نام از علایق ، استعداد ها ، شغل ، محل زندگی دانش آموز و والدین اش اطلاع داشته باشند و در آستانه سال تحصیلی این اطلاعات را در اختیار معلمان مربوطه قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر معلمان از جایگاه اجتماعی و فرهنگی والدین دانش آموزان اطلاع کافی داشته باشند مطمئن باشید رابطه خوبی میان معلم و دانش آموز برقرار می شود.

پاسلاری در پاسخ به سوال خبرنگار پانا که آیا پرسیدن سوالاتی مانند " شغل پدرت چیست؟" در کلاس چه اثری دارد؟، ابراز کرد: عموما پرسش این سوال برای دانش آموزان کلاسی 30 نفر که والدین آنها شغلی خوب و محل زندگی مناسبی دارند اشکالی ندارد اما اگر پدر و مادر یک دانش آموز در این کلاس شغل و محل زندگی مناسبی نداشته باشند که نوجوانشان به آن افتخار کنند، می تواند باعث تحقیر شدن و مورد تمسخر دیگران قرار بگیرد که اصلا خوب نیست و به همین دلیل همکاران مطلقا این سوالات را نپرسند.

به گزارش خبرنگار پانا فارس، هرساله اول مهر ماه معلمان برای برقراری ارتباط و شناخت بیشتر، روز اول کلاس درسی را با پرسیدن سوالاتی از دانش آموزان و شاگردان خود سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

سوالاتی که برای همه دانش آموزان زیبایی و جذابیت خاصی ندارد و ممکن است برخی از آنان را ناراحت و دلشکسته کند.

سوالاتی همانند؛ " شغل پدرت چیست؟" ، "خانه شما در کدام محله شهر است؟" ، " در خانه از تلفن همراه یا رایانه استفاده میکنی؟" و... نمونه هایی از سوالات معلمان در روز اول کلاس درس است که برای یافتن تاثیر مثبت و منفی این سوالات بر رفتار و روحیه دانش آموزان به سراغ یکی از مشاوران و معلمان شهر لامرد رفتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار