فروش تنقلات غیر مجاز در مدارس پاکدشت ممنوع شد

با آغاز سال تحصیلی و ورود دانش آموزان به مدرسه ها، بحث تغذیه آنها شکل تازه ای به خود می گیرد و مدارس شهرستان پاکدشت نیز از این قائده مستثنی نیستند.

کد مطلب: ۶۶۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، مجید بختیاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در نشستی که با حضور مدیر عاملان شرکت های کلوچه سازی و بستنی انجام شد گفت: بوفه ها که یکی از مهم ترین مراکز دادن تغذیه به دانش آموزان هستند، همیشه در کانون توجه مسئولان قرار داشته اند، در سال جاری نیز از این قاعده مستثنا نبوداند و براساس دستورالعمل بلندبالای وزارت بهداشت فروش تنقلاتی مانند چیپس، پفک، بستنی، نوشابه و ساندویچ سوسیس و کالباس در آنها ممنوع شده است .
ما هم در یک برون سپاری، مسئولیت نظارت بر بوفه ها را به سازمان دانش آموزشی سپرده ایم.

وی درباره نحوه ارائه خوراکی ها در بوفه مدرسه، گفت: ما در بوفه های مدارس، مجاز به فروش تنقلاتی مانند لواشک، آلوچه، چیپس، پفک و ساندویچ سوسیس و کالباس نیستیم، اما مجازیم که هر نوع غذای گرم و بیسکوییت و کیک را به دانش آموزان ارائه دهیم .

بختیاری با تأکید بر اینکه مدیر مدرسه تعیین می کند بوفه مدارس را چه کسی اداره کند، افزود: ما تصمیم گرفتیم بوفه مدرسه را به سرایدار اجاره دهیم. سرایدار هم زیرنظر ما غذاهای گرم می پزد و در بوفه می فروشد. این غذاها شامل عدسی، ماکارونی، سوپ، لوبیا و آش هستند .

وی با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان هدف اصلی ایجاد بوفه ها در مدارس است، اظهار کرد: فلسفه وجودی بوفه کمک به تغذیه میان وعده صحیح دانش آموزان است .
بختیاری گفت: اگر قرار باشد بوفه ای شکل بگیرد، ولی ثمره آن ضررزدن به سلامت دانش آموزان باشد بهتر است اصلا نباشد، بنابراین ما ابزارهای زیادی در سازمان دانش آموزی در اختیار داریم که به سالم سازی بوفه ها کمک کنیم و قراردادی که با حضور مدیرعاملان منعقد شده در راستای این اهداف می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار