مدیرکل استاندارد استان اردبیل خبرداد:

تدوین ۱۲ استاندارد ملی در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۱۲ استاندارد ملی در استان تدوین می شود.

کد مطلب: ۶۶۶۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، هاشم علایی در جمع خبرنگاران گفت: تدوین استانداردهای ملی براساس نیازسنجی و مزیت اقتصادی، علمی و فناوری یکی از اهداف این اداره کل است .

وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارتقا توان تولید ملی که در واقع درون‌زایی اقتصاد را دنبال می‌کند، تدوین حداقل ۱۲ مورد استاندارد در سال جاری دنبال می‌شود .

مدیرکل استاندارد استان همچنین برنامه دیگر این دستگاه اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی را افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در زمینه صنایع غذایی و میکروبیولوژی عنوان کرد .

به گفته علایی علاوه بر این افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در زمینه تست مخازن CNG و افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در زمینه فعالیت مواد معدنی و مصالح ساختمانی نیز در دستور کار است .

وی همچنین بخشی از برنامه‌های اداره کل را افزایش ظرفیت بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز و گازسوز عنوان و تأکید کرد: اداره کل استاندارد به دنبال استانداردسازی کالا و خدمات با هدف ارائه خدمات بهتر به مردم است .

مدیرکل استاندارد استان با تأکید به اینکه گام‌های مؤثری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان برداشته شده است، اضافه کرد: استاندارد نیز به دنبال ایفای نقش خود در تحقق این سیاست‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار