رشد 20 درصدی کمک خیران مدرسه ساز

مدیر کل نوسازی مدارس فارس از افزوده شدن ۳۵ هزار مترمربع مساحت به فضا‌های آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۶۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، احمد دست نیان اظهار داشت: در آغاز سال تحصیلی گذشته نیز ۵۰ طرح با ۲۷۰ کلاس درس با ۳۵ هزار مترمربع مساحت به فضا‌های آموزشی اضافه شد.

وی در خصوص یکی از دغدغه‌های اداره‌ کل نوسازی مدارس که روند احداث، بازسازی و مقاوم‌سازی فضا‌های آموزشی است، گفت: کمبود فضا‌های آموزشی یکی از مشکلات ثبت‌ نام دانش آموزان است و همچنان ادامه داشته و با توجه به محدودیت‌های اعتباری، مشارکت خیران مدرسه‌ ساز بسیاری از معضلات پیش روی این اداره‌ کل را برطرف می‌کند.

این مقام آگاه ادامه داد: مشارکت خیران مدرسه ‌ساز نیاز استان به‌ ویژه شهرستان شیراز را به فضا‌های آموزشی کاهش می‌دهد و در این راستا ۵ پروژه در نواحی چهارگانه در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد کلاس ها در استان فارس غیرمستحکم است، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار کلاس درس غیرمستحکم در این استان باید برای مقابله با خطر آتش‌ سوزی در مدارس ایمن سازی شوند و مدارسی که با بخاری گازی گرم می‌شوند تبدیل به سیستم حرارت مرکزی یا اسپیلت شوند و با تلاش‌های انجام‌شده بسیاری از کلاس‌ها نیز به دستگاه‌های استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس در خصوص اعتباراتی که خیران کمک کرده اند، افزود: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تعهد نیکوکاران عرصه مقدس مدرسه‌سازی افزون بر ۷۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

دست نیان در پایان خاطرنشان کرد: امسال باوجود نبود تخصیص اعتبار به‌طور کامل بیش از ۵ میلیارد تومان توسط اداره‌کل نوسازی و آموزش‌ و پرورش برای خرید تجهیزات هوشمندسازی اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار