مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبرداد:

آغاز برداشت گردو از باغات آذربایجان غربی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت گردو از باغات استان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود امسال تولید گردو نسبت به سال گذشته از رشد 24 درصدی برخوردارباشد.

کد مطلب: ۶۶۶۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، عزیزامانی افزود : پیش بینی می شود امسال بیش از 8 هزار تن گردو از باغات استان برداشت شود.
امانی سطح زیر کشت باغات گردو در استان را 5 هزار و 173 هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان سطح زیر کشت گردو در استان، 4 هزار و 280 هکتار بارور و 893 هکتار غیر بارور است.
این مسئول ارقام عمده کشت شده در استان را عموما" بذری و از ژنو تیپ های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: در سالهای اخیر ارقام خارجی و درختان نخبه کشت بافتی و پیوندی نیز در سطح وسیع کشت و در حال توسعه است که از این ارقام می توان به رقم چندلر ، فرنور ، پدرو ، فرنت و فرانکت اشاره کرد.
وی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته 6 هزار و 957 تن گردو برداشت شد که نسبت به مدت مشابه 24 درصد افزایش یافته است.
امانی با بیان اینکه ارومیه با 2 هزار و 494 تن رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود ، تصریح کرد: شهرستانهای سردشت با تولید 1330 تن، مهاباد 1246 تن و شاهین دژ با تولید 679 تن عمده شهرستانهای تولید کننده گردو در استان هستند و مابقی در سایر شهرستانهای آذربایجان غربی تولید می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه 9 کشور را در تولید گردو دارد، گفت: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید ازجمله دستگاه های برداشت،تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار