بسته خبری هفتگی آموزش و پرورش پانا؛

درگذشت والده آقای وزیر،انتصاب معاون پشتیبانی و جشن شکوفه ها

پرداخت دیه به خانواده های دانش آموزان هرمزگانی،انتصاب معاون پشتیبانی وزیر، پلمپ شدن مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی در امارات، درگذشت والده وزیر، آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن شکوفه ها از مسائل مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

کد مطلب: ۶۶۶۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، بسته خبری این هفته آموزش و پرورش شامل مسایل مهمی همچون پرداخت دیه دانش آموزان هرمزگانی و برگزاری جشن شکوفه ها است.

تیم ویژه برای رسیدگی به مشکلات دانش آموزان هرمزگانی

http://pana.ir/news/662430

اردشیر دهقان معاون فعالیت ها و تشکیلات سازمان دانش آموزی نیز از تشکیل یک تیم ویژه برای مباحث روحی، روانی و رسیدگی به این دانش آموزان و خانواده های آنان خبر داد و افزود: برای اینکه بتوانیم از لحاظ روحی و روانی خانواده های جان باختگان و دانش آموزان و خانواده های مصدومان را تحت پوشش قرار داده و مورد حمایت قرار دهیم کار ویژه ای را مدنظر داریم.

پرداخت 7 میلیون دیگر به خانواده های جان باختگان

http://pana.ir/news/663314

دانش هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: بخشی از مبلغ دیه هفت دانش آموز و یک مربی که بر اثر حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگان جان خود را از دست دادند، در قالب چک بانکی به خانواده‌های آنها تحویل داده شد.

وی ادامه داد: 8 نفر از مصدومان این حادثه هنوز در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند و مابقی مصدومان از بیمارستان مرخص شده‌اند که متناسب با آسیب مصدومان و براساس نظریه کارشناسان و پس از تکمیل پرونده‌ها، دیه مصدومان نیز پرداخت خواهد شد.

دیه 306 میلیون تومانی برای دانش آموزانه فوت شده هرمزگانی

http://pana.ir/news/664443

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: مبلغ کامل دیه 280 میلیون تومان بوده و مبلغ ۱۹ میلیون تومان نیز به عنوان بیمه حادثه از سوی بیمه مرکزی پرداخت خواهد شد که در مجموع 299 میلیون تومان می شود.

هاشمی پور همچنین از استفاده معلم خصوصی برای دانش آموزان سانحه دیده هرمزگانی خبر داد.

پلمب مدرسه ایرانی ها در امارات

http://pana.ir/news/663176

همچنین این هفته خبر پلمپ شدن مجتمع آموزشی دولتی دانش آموزان ایرانی شهر شارجه امارات که ۱۵۰۰ دانش آموز داشت بازخوردهای متفاوتی را در پی داشت این پلمپ به علت تخلفات مدیریتی عنوان شده بود.

طیبه حاجی زاده اولیای یکی از دانش آموزان محصل در مدرسه شارجه در این خصوص گفت: تعطیلی این مدرسه موجب شده تا دانش آموزان مجبور شوند با تحمل هزینه های سنگین در مدارس شهر دوبی ثبت نام کنند که البته ظرفیت آن مدارس هم تکمیل شده است.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزانی که ویزای اقامت آن ها به اتمام رسیده و ساخت و سازهای غیرقانونی از جمله مواردی است که در این مدرسه تخلفاتی در آن رابطه انجام شده است. بحث پرداخت رخصه(مجوز فعالیت)نیز از دیگر مواردی است که مسئولان امارتی نسبت به آن ایراداتی گرفته اند و مسئولان ایرانی باید آن را پیگیری کنند.

سیدعلی حسینی معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز در مورد تعطیلی این مدرسه در شارجه امارات اظهار کرد: با توجه به اینکه مجوزهای لازم از طرف دولت امارات تایید نشده و باطل شده است متاسفانه فعلا این مدرسه تعطیل شده است.

معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درخصوص وضعیت تحصیل دانش آموزان این مدرسه تصریح کرد: این دانش آموزان مشکلی از نظر ادامه تحصیل نخواهند داشت و طبق تدابیری که اتخاذ شده این عزیزان می توانند در مدارس اطراف ثبت نام کنند.

الهیار معاون پشتیبانی وزیر شد

http://pana.ir/news/663390

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز از پرداخت معوقات حق التدریسی ها با حقوق شهریورماه خبر داد و گفت: حدود 250 میلیارد تومان حق التدریس شاغلان باقی مانده که برای پرداخت آن در حال پیگیری هستیم؛ البته بخش زیادی از معوقات حق التدریسی ها پرداخت شده است.

چند انتصاب در آموزش و پرورش

http://pana.ir/news/664031

آموزش و پرورش این هفته با انتصاباتی دست و پنجه نرم کرد. علاوه بر انتصابات در حوزه مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، یکی از این انتصابات منصوب شدن نجات بهرانی به عنوان سرپرست معاونت رسانه مركز اطلاع رساني و روابط عمومي بود.

http://pana.ir/news/664550

همچنین طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش علي اللهياري به عنوان معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش معرفي شد.

درگذشت والده آقای وزیر

http://pana.ir/news/666074

یکی از خبرهای تاسف بار این هفته درگذشت والده محترم وزیر آموزش و پرورش بود که در روز قبل از برگزاری نشست خبری وی در 27 شهریورماه اتفاق افتاد.

پیام های تسلیت برای وزیرآموزش و پرورش

http://pana.ir/news/666126

در این خصوص پیام های تسلیت فراوانی صادر شد که سید محمد بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای درخواست کرد: با عنايت به فرارسيدن ماه مهر وضرورت آغازي با شكوه، بانشاط و اميدبخش در مدارس سراسركشور، مديران كل محترم از هر گونه سفر به تهران جهت شركت در مراسم ترحيم والده گرامي ايشان و ارسال دسته گل و انتشار آگهي تسليت و ساير تشريفات غير ضروري خودداري کنند.

گفتنی است مراسم ختم این بزرگوار فردا از ساعت 16 تا 17.30 در مسجد میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

http://pana.ir/news/665766

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی از برگزاری آزمون آموزش دهندگان نهضت از 25 شهریورماه خبر داد و گفت: این آزمون در حال برگزاری است و تاریخ پایان این آزمون هنوز معلوم نیست و متناسب با تعداد شرکت‌کنندگان در هر منطقه می‌تواند تا نیمه مهرماه ادامه داشته باشد.

وی همچنین افزود: فعلا امکان ویرایش اطلاعات برای شرکت در آزمون وجود ندارد بنابراین شرکت کنندگان در انتخاب محل آزمون خود باید دقت لازم را داشته باشند.

ضرورت استفاده از سرویس مدرسه به جای خودروی شخصی

http://pana.ir/news/666360

و اما آغاز مهر و مراسم الصاق برچسب سرویس مدارس؛ در این مراسم عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بیش از 4 هزار مدرسه شهر تهران برای آغاز سال تحصیلی اعلام آمادگی کرده اند، بر ضرورت استفاده از سرویس مدارس به جای خودروی شخصی تاکید کرد.

فقط 20 درصد دانش آموزان از سرویس مدرسه استفاده می کنند

http://pana.ir/news/666389

همچنین عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: یک میلیون و 100 هزار دانش آموز در شهر تهران تحصیل می کنند و پیش بینی می شود 20 درصد این دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده کنند بنابراین برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و رعایت ایمنی باید همکاری بهتری در حوزه ساماندهی سرویس مدارس داشته باشیم.

برگزاری جشن شکوفه ها

http://pana.ir/news/666565

امروز جشن شکوفه‌ها ویژه دانش آموزان اول ابتدایی و جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش دبستانی در یکی از مدارس دخترانه منطقه ۱۱ با حضور مسئولین برگزار شد و یک میلیون و 414 هزار کلاس اولی به مدارس رفتند.

http://pana.ir/news/666577

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم افزود: یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۴۹۵ دانش آموز پایه اول امروز فرایند تعلیم و تربیت را جشن می گیرند .در مجموع مفتخریم حدود ۸ میلیون نوآموز پیش دبستانی و دبستانی امسال مهر را آغاز می کنند.

همه به پیشواز شنبه اول مهر و سال تحصیلی جدید رفته تا امسال را با بهترین اتفاق ها برای دانش آموزان این مرزوبوم رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار