گزارشی از نمایشگاه ایران‌نوشت

از دیرین دیرین تا سردار سلیمانی در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی

نمایشگاه ایران نوشت هم از منظر تولید داخل بودن و هم محتوای ایرانی و اسلامی آن حائز اهمیت است. از شخصیت های کارتونی دیرین دیرین تا تصاویری از شهدای جنگ و فرماندهان زنده ای چون سردار قاسم سلیمانی بر جلد دفاتر نقش بسته اند.

کد مطلب: ۶۶۶۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، نمایشگاه "ایران نوشت" با هدف عرضه انواع نوشت افزار با محتوای ایرانی - اسلامی تولید داخل در تهران راه اندازی شده است.

حدوده 70 تولیدکننده نوشت افزار در سراسر کشورمان مشغول به کارند که از این تعداد 60 تولیدکننده در پنجمین دوره نمایشگاه "ایران نوشت" حضور دارد.

ایران نوشت از دو منظر حائز اهمیت است؛ یکی از جهت تولید ملی و حضور تولیدکنندگان داخلی و دوم از جهت محتوای ایرانی اسلامی این محصولات حائز اهمیت است جون از ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی ما در عرضه محصولات استفاده شده است.

وحید کرایلی مسئول روابط عمومی پنجمین نمایشگاه ایران نوشت با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان داخلی در عرصه نوشت افزار وجود دارد گفت: فعلا محصولات داخلی تنها 10-15 درصد بازار را در دست دارد و باقی آن در اختیار محصولات وارداتی است لذا نظر به انواع مشکلاتی که تولیدکننده داخلی با آن روبروست و باعث افزایش قیمت تمام شده محصول می شود، تلاش بسیاری شده تا این تولیدات در قیاس با محصولات مشابه خارجی به لحاظ قیمت قابل رقابت باشند تا بتوانند در این بازار بمانند.

از دیرین دیرین تا سردار سلیمانی

با گردشی در محیط نمایشگاه شاهد تلاش برگزارکنندگان نمایشگاه در پوشش سلیقه های مختلف خواهید بود؛ اماکن تاریخی و طبیعی مشهور سراسر کشور، اشعار فارسی، طرح های اسلیمی، شخصیت های تلویزیونی محبوب کودکان اعم از کلاه قرمزی، دیرین دیرین و شکرستان و محصولاتی برای گروه های سنی بزرگسال که نقش شهدای انقلاب و دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و دولتمردان بزرگ از جمله آیت الله خامنه ای، شهید چمران، شهید حججی، سردار قاسم سلیمانی را بر چهره دارند.

فرهنگ جبهه و دفاع مقدس، حجاب و پوشش اسلامی، علم آموزی، رفتار صحیح فرزند با دیگر اعضای خانواده و تصاویری از فرماندهان گذشته و حال جبهه و جنگ، از دیگر مواردی است که از پشت جلد دفتر و جامداری و کیف سعی دارد توجه بچه ها را جلب و با آنها رابطه برقرار کند.

جمع آوری هدایا برای کمک به دانش آموزان محروم

گوشه ای از محوطه نمایشگاه به دریافت انواع کیف مدرسه و نوشت افزار اهدایی مردم برای ارسال به دانش آموران نیازمند اختصاص دارد. سعیده ملکی از مسئولان این غرفه می گوید: این بخش به کمک مدیریت نمایشگاه و چند موسسه خیریه راه اندازی شده که جمع آوری انواع کمک های نقدی و لوازم مدرسه را برعهده دارد. امسال همچنین یک آدرس الکترونیکی برای دریافت کمک ها و نظرات هموطنان سراسر کشور اختصاص داده شده است.

گفتنی است نمایشگاه نوشت افزار "ایران نوشت" از 14 تا 31 شهریورماه 96 در سالن آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب هرروز از ساعت 10 تا 10 شب پزیرای قدوم علاقه مندان به حوزه نوشت افزار، هنر و آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار