در جلسه مشترک مراکز نیکوکاری تربیت و بازار تبریز عنوان شد:

ترویج فرهنگ انفاق در مدارس/تعامل برای شناسایی دانش آموزان نیازمندواقعی

در جلسه مشترک مراکز نیکوکاری تربیت و بازار تبریز بر نحوه تعامل برای شناسایی و کمک به دانش آموزان نیازمند واقعی تاکید شد.

کد مطلب: ۶۶۵۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: وجود خیرین نیکوکار در چنین اوضاع اقتصادی کشور موجب مسرت است.

حسن وجدان پرست با اشاره به اهمیت دستگیری از نیازمندان در قرآن و احادیث افزود: کمک به هم نوع دستور الهی است ولی باید کمک به نحوی باشد که شخصیت دانش آموز در مدرسه حفظ شود.

وی اضافه کرد: جلسه بعدی در خصوص ارایه راهکارهای عملی برای تعامل این دو مرکز نیکوکاری خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان این که رسالت دستگاه تعلیم و تربیت رشد همه جانبه دانش آموزان است، ادامه داد: دانش آموز در طول 12 سال که در اختیار آموزش و پرورش است باید در تمام ابعاد رشد یابد تا از آسیب های اجتماعی دور باشد.

طاهر علمی با اشاره به اهمیت و سنگینی رسالت تربیت افزود: خانه و جامعه مکمل های تربیتی نوجوانان است و باید در این راه به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با بیان این که مرکز نیکوکاری تربیت با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند واقعی با همکاری کمیته امداد استان راه اندازی شده است، گفت: با توجه به این تنها ظرفیت جمع آوری در این مرکز نیکوکاری فقط جامعه دانش آموزان است لذا به تنهایی نمی تواند به همه دانش آموزان نیازمند کمک کند و نیازمند کمک سایر مراکز نیکوکاری از جمله بازار تبریز در این راستا هستیم.

نماینده مرکز نیکوکاری بازار تبریز نیز در این جلسه بر هدفمند کردن همکاری ها تاکید کرد و اظهار داشت: افزون بر 50 درصد کمک های مرکز نیکوکاری بازار تبریز دانش آموزی است و به بحث اشتغال نیز توجه خاصی داریم.

حسین زبان ور بر درگیر کردن خیرین در احسان و نیکوکاری تاکید کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ انفاق در آینده جامعه بسیار مهم است و تا کنون در حوزه بازار در این زمینه فرهنگ سازی صورت نگرفته است.

وی باشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: ما می خواهیم کمک های خود را به دست دانش آموز نیازمند واقعی برسانیم ور آموزش و پرورش می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

رقیه پاک مهر دیگر نماینده مرکز نیکوکاری بازار گفت: فقط فقر مالی را درمان نکنیم بلکه فقر فرهنگی را نیز درمان کنیم و در تعامل با آموزش و پرورش خواهان این موضوع هستیم.

عبدالوحید رضائیان نماینده کمیته امداد نیز در این جلسه گفت: تعامل مراکز نیکوکاری تربیت و بازار تبریز تعامل دو قطب قدرتمند در شهر اولین ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار