حسین محمدی:

کرج در حوزه تفکیک زباله دچار عقب ماندگی است/ضرورت تهیه طرح جامع پسماند

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج، گفت: طبق قانون جمع آوری زباله ها به عهده شهرداری هاست که باید در این حوزه تفکیک و بازیافت زباله صورت بگیرد و از دفع زباله جلوگیری شود.

کد مطلب: ۶۶۵۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازکرج، حسین محمدی در جلسه رسمی شورای شهر کرج در راستای بررسی لایحه سازمان پسماند شهرداری کرج و ساماندهی وضعیت موجود اظهار داشت: روزانه حدود هزار تن زباله از شهر کرج جمع آوری می شود و با توجه به اینکه جمع آوری زباله های شهرهای اقماری نیز بر عهده این کلانشهر است این میزان به هزار و 700 تن می رسد که میزان زباله قابل توجهی است و اگر وضعیت موجود ساماندهی نشود مشکلات بسیار عدید ای برای شهر پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: متاسفانه بوی نامطبوع شیرابه ها در حلقه دره زندگی برای مردم آن منطقه را سخت نموده و نارضایتی شهروندان را به همراه دارد، شهرداری کرج باید برای کاهش شیرابه ها خط پردازش زباله ها را رونق داده و تولید کمپوست را به اجرا در آورد.

محمدی، ضمن انتقاد از وضعیت موجود در عملکرد سازمان پسماند در حوزه تفکیک و بازیافت اظهار داشت: متاسفانه تکالیفی که قانون بر عهده شهرداری گذاشته به درستی اجرا نشده و طی چند سال گذشته شهر در این حوزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج بر تهیه طرح جامع پسماند مدیریت شهری تاکید کرد و افزود: متاسفانه شهرداری در این حوزه اقدام خاصی نداشته است.

وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت موجود شد و افزود: مسئولین ذیربط جهت جابجایی محل دفن زباله ها (حلقه دره) تصمیمات جدی اتخاذ نمایند.

این مسئول فرهنگ سازی در راستای مشارکت مردمی در تفکیک زباله را گامی مثبت در جهت رسیدن به اهداف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: تهیه بسته های فرهنگی و توزیع آن در درب منازل می تواند شهروندان را به مشارکت با مدیریت شهری ترغیب نماید.

وی با اشاره به وضعیت کنونی پسماند در کشورهای مختلف اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از زباله به عنوان یک فرصت و سرمایه در تهیه مواد اولیه صنعتی خود بهره مند می شوند.

محمدی با اشاره به تولید نخاله های ساختمانی بسیار زیاد در کلانشهر کرج خواستار بهره مندی از این فرصت شد و گفت: نخاله های ساختمانی به عنوان یک فرصت و سرمایه در شهر محسوب می شوند که با یک مدیریت صحیح می توان آنها را به مصالح ساختمانی تبدیل کرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج بر جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب در شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری با بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی و NGO ها در جهت جمع آوری سگها اقدام نماید.

منتخب مردم در شورای شهر کرج معتقد است؛ تشویق بخش خصوصی و محیا نمودن شرایط جهت ایجاد درآمدزایی پایدار می تواند شهر را به سمت شهر ایده آل سوق داده و از عقب ماندگی های شهرداری در این حوزه ها بکاهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار