پیمان فخری در گفت و گو با پانا:

قهرمان جهان شدیم اما هنوز در ایران قدرت شمشیربازی را باور ندارند

سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران پس از قهرمانی تیم ملی جوانان در جهان از عدم توجه مسئولین ورزش به این رشته گلایه کرد.

کد مطلب: ۶۶۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پیمان فخری در گفت و گو با پانا درباره قهرمانی تیم جوانان در تهران گفت: خدا را شکر می کنم که این قهرمانی در رده جوانان در ایران اتفاق افتاد تا همه بدانند شمشیربازی ایران از نظر پتانسیل و قدرت بدنی در سطح بالایی است.

وی افزود: خوشبختانه مسابقات از نظر سطح کیفی و کمی نسبت به سال های قبل بهتر بود، قهرمانی تیمی شمشیربازی قدرت ایران را نشان داد، موضوعی که البته فکر می کنم در ایران هنوز آن را باور نکردند. جوانان ما در این رقابت ها تیم آلمان که رنکینگ سه جهان را دارند شکست داد و همچنین ایتالیا و بلاروس که رنکینگ یک را دارند مقابل ایران مغلوب شد.

سرمربی تیم شمشیربازی بزرگسالان ادامه داد: با این همه موفقیت که شمشیربازی ایران به دست آورده و رنکینگ چهارم جهان را در اختیار دارد اما باز هم می بینید که مسؤلان آن را باور نکردند و حتی روز گذشته در سالن مسابقات حضور نداشتند، جای بسی ناراحتی است که در خارج از ایران شمشیربازان ما شناخته شده اند و بسیاری از شمشیربازان کشورهای دیگر دوست دارند با شمشیربازان سابر ما مبارزه کنند اما در ایران هنوز ما را باور ندارند. یک زمان ما برای تقویت شمشیربازانمان با ایتالیایی ها رقابت می کردیم اما حالا شرایطی برای شمشیربازی ایران به وجود آمده که آنها برای بازی کرذن با ما مشتاق هستند.

فخری تاکید کرد: قهرمانی جوانان در مسابقات جهانی این موضوع را به همگان ثابت کرد که شمشیربازی نه تنها در رده بزرگسالان بلکه رده جوانان و نوجوانان هم حرفی برای گفتن دارد. همین بازیکنانی که امروز قهرمانی را در خاک ایران به دست آوردند مقابل حریفانی به میدان رفتند که در سال بیش از ده بار در مسابقات تدارکاتی حضور داشتند.

وی در پایان عنوان کرد: بحث پشتوانه سازی در شمشیربازی به خوبی در حال انجام است و بازیکنان ما روز به روز در حال پیشرفت هستند، اما متاسفانه با این همه موفقیت و کارهای زیربنایی برای پشتوانه شمشیربازی ایران هنوز مسئولان مارا باور ندارند و با رنکینگ چهارمی دنیا در سالن های اجاره ای کار می کنیم. امیدوارم که مسئولان به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند و به شمشیربازی همچون رشته های دیگر بها دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار