وزیر اسبق آموزش و پرورش:

فضای مجازی روح دانش آموزان را ربوده‌است/باید عزمی ملی وجود داشته باشد

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت مدارس کشور گفت: فضای مجازی روح دانش آموزان را ربوده است.

کد مطلب: ۶۶۴۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، علیرضا علی احمدی در برنامه پرسشگر با اشاره به اینکه حال آموزش و پرورش اصلا خوب نیست بیان کرد: قصد نگرانی خانواده ها را نداریم اما این مساله هشداری به آنها است که فقط به امید مدرسه نباشند و اگر خود وارد میدان نشوند آینده بچه ها خدشه دار می شود.

وی افزود: چالش های پیش روی آموزش و پرورش بسیار است که بخشی از آن قابل درمان بوده اما بخشی با مقدورات موجود درمان نمی شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نگاهی مثبت به دستگاه انسان ساز کشور داشته باشیم، گفت: باید عزم ملی وجود داشته باشد تا بخشی از چالش های آموزش و پرورش حل شود؛ این عزم از ابتدای انقلاب تاکنون وجود نداشته است و از این به بعد هم مشکل تر خواهد شد.

علی احمدی تصریح کرد: امروزه دانش آموزان ما در ظاهر کنار معلمان و خانواده ها هستند اما روح آنها در فضاهای مجازی است و اگر خانواده ها و مدارس مشارکت نداشته باشند، آینده را باختیم.

وی اظهار کرد: امروز فناوری های جدید درسراسر زندگی قابل ملاحظه است اما در کشور بدون اینکه سواد رسانه ای دانش اموزان را افزایش دهیم و فرهنگ سازی داشته باشیم وارد عمل شده در حالی که اکنون فناوری های نو فناوری فرهنگی است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص نقش تربیت معلم عنوان کرد: معلم حرفه ای نیازمند مساله تربیت معلم و آداب این کار است و در سند تحول بنیادین تکلیف آن روشن است .

وی در مورد بکارگیری نیروهای حق التدریس تصریح کرد: آموزش و پرورش نمی تواند بدون حق التدریس باشد معلمان نهضت نیز در روند کار موثر بودند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش باشاره به اینکه تمامی مشکلات به آموزش و پرورش مربوط نمی شود، گفت: عوامل بیرونی بیش از عوامل درونی تعیین کننده است و کیفیت آموزش و پرورش با توجه به زحمات چندان مناسب نیست.

علی احمدی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به مدرسه زندگی تبدیل شود در حالی که اکنون به مدرسه کنکور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه برای 13 رشته با 30 هزار ظرفیت دانشگاهی رقابت سختی وجود دارد، بیان کرد: برای این رشته ها اضطراب را به دانش آموزان وارد کرده و افرادی صاحب نفوذ از این طریق منافع خود را تامین می کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: باید برای آن 13 رشته، آزمون تشریحی و مصاحبه در نظر گرفته شود و برای سایر رشته ها بر اساس نمره های کسب پذیرش داشته باشیم و مرکز تصمیم گیری نهایی دراین مورد مجلس است.

علی احمدی به سند تحول بنیادین اشاره کرده و تصریح کرد: در دولت نهم این سند تدوین شد که افراد متعددی برای تدوین آن تلاش کردند و در دولت دهم هم رسمیت پیدا کرد و زیرنظام هایی دارد که برخی مانند سند برنامه درسی ملی تدوین اما سایر زیرنظام ها مانند نیروی انسانی، فناوری و تأمین رسمیت نیافته است در حالی که بایداین سند در مدرسه جاری شود.

وی عنوان کرد: مدارس ما جاذبه ندارد و فضای مجازی، رسانه ها و صدا و سیما رقیب معلم در مدارس هستند و محتوای آموزشی جوابگو نیست و امروزه رسانه های جدید رقیب نظام آموزشی کنونی است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به سند 2030 یادآور شد: 5 سال از تصویب سند تحول بنیادین می گذرد و درباره اسنادی مانند سند 2030 می توانستیم نکات مثبت سند 2030 را در سند تحول لحاظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار