مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان:

افزایش سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش صنعت استان سمنان

سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش صنعت استان سمنان در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 ، 70 درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۶۶۴۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، امیر خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان عنوان کرد: یکی از علت های اصلی در افزایش سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در استان سمنان در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاوزی در سال جاری، خارج شدن بازار از رکود است که این امر از دستاوردهای برجام است.

وی اظهارداشت: برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در چهار سال گذشته در سمنان، مسئولان دستگاه های اجرایی مجاهدانه تلاش کردند و این اقدامات ارزشمند با درایت و تلاش برای چهار سال آینده هم ادامه می یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد: اقتصاد سمنان برای رشد و شکوفایی نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری به ارزش هفتاد و یک هزار میلیارد ریال در 2 سال گذشته اقدامی درست برای کاهش آمار بیکاری در استان است.

خلیلی خواه، کمبود آب را یکی از معضل های اساسی در راه اندازی نشدن طرح های توسعه ای و واحدهای صنعتی آب بر در سمنان برشمرد و گفت: در دولت دوازدهم با توجه به زیرساخت ها برای کاهش نرخ بیکاری در استان تلاش می شود.

وی تصریح کرد: انتقال آب خزر به سمنان در میان و بلند مدت می تواند مشکل کمبود آب در برخی از نواحی و شهرک های صنعتی سمنان را برطرف کند و باید مسئولان دستگاه های اجرایی مربوط برای اجرای این طرح تلاش کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری در این استان یک تکلیف ملی و اعتقادی است و باید با توجه به زیرساخت ها برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار گام برداشت.

خلیلی خواه اضافه کرد: در ماه آبان امسال هم چندین تفاهم نامه سرمایه گذاری در سمنان منعقد می شود که امیدواریم با رویکردی اصولی و هدفمند و توجه به زیرساخت ها این برنامه های اشتغال آفرین در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار