رئیس کمیته عمران در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

طرح "کاهش اختیارات شهردار تهران " در شورای شهر

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره کاهش اختیارات شهردار توسط شورای شهر گفت: معتقدیم برخی اختیارات شهردار تهران توسط شورای شهر باید لغو شود.

کد مطلب: ۶۶۴۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

افشین حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به موضوع بازنگری در اختیارات شهردار تهران که توسط شورای شهر صورت می گیرد، اظهارداشت: آنجایی که اختیارات شهردار طبق تکلیف قانونی مشخص شده مثل بهره برداری ها از املاک و واگذاری آن به افراد باید مجددا بررسی شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد ما لغو تفویض اختیارات شهردار تهران توسط شورای شهر است. علاوه بر این مهلتی مشخص می شود تا شهرداری مواردی که علاقمند به تفویض اختیار است را اعلام کند و آن موارد مجددا در شورا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پانا، افشین حبیب زاده هفته گذشته در صحن شورای شهر از ارائه اسناد و مدارکی خبر داد که نشان می‌دهد شهرداری در دوره گذشته برخی املاک را به افراد خاص واگذار کرده است.

حبیب ‌زاده در تذکری با بیان اینکه براساس بند ۶ ماده ۵۵ شهرداری می‌تواند اراضی خود را با حفظ مالکیت به طور رایگان در اختیار سازمان‌ها و... قرار دهد، گفت: متاسفانه شاهد هستیم در سازمان املاک واگذاری‌هایی بر خلاف قانون و بدون مصوبه شورا انجام می‌شود. همچنین مبالغی در بودجه سال ۹۶ برای کمک به افراد خاص منعقد شده که به جهت تعدد و رعایت شان افراد از اعلام اسامی آنها خودداری می‌کنم اما اسناد و مدارک کاملی در این خصوص دارم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است از این روند واگذاری‌ها جلوگیری شود و املاک به شهرداری برگردانده شود، گفت: در قالب یک طرح فوری باید این مهم محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار