معاون اجرایی پانا عنوان کرد:

خبرنگار ابهام آور نمی خواهیم

سومین جلسه دوره های خبرنگاری پانا استان قم با حضور حمیدرضا قلخانی معاون اجرایی پانای کشور و پور محمدیان رئیس سازمان دانش آموزی استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم صبح امروز سومین جلسه دوره های خبرنگاری پانا با حضور دبیر استان های پانا،رئیس سازمان دانش آموزی قم و سرپرست خبرنگاری پانا استان قم برگزار شد.

حمید رضا قلخانی گفت: خبرنگار باید با پوشش دادن خبر رفع ابهام کند نه اینکه خود ابهام آور باشد. وی اشخاصی را که خبرنگاری را یک حرفه ی جدی فرض نمی‌کنند و یا به عبارتی خبرنگار حرفه ای نیستند را به ساختمانی تشبیه کرد که هیچ ستونی برای محکم ایستادن ندارد

دبیر سرویس استان های پانای کشور در ادامه افزود: در دنیای امروزی کسی حوصله ی خواندن خبرهای طولانی را ندارد و باید خبرنگار خبر را به گونه ای بنویسد که هم جامع و هم صریح باشد که کم سواد ترین و با سواد ترین قشر جامعه توانایی خواندن آن را داشته باشند.وی در جمع بندی و پایان جلسه ی آموزشی علاوه بر آرزوی موفقیت برای تمامی خبرنگاران آینده تولد ۱۵ سالگی خبرنگاری پانا را به تمامی خبرنگاران دانش آموز پانا تبریک گفت.

پور محمدیان نیز در ادامه با تاکید به این نکته که هر مدرسه یک خبرنگار از دانش آموزان خواست، در طی سال تحصیلی به طور جدی پیگیر کار خبر باشند و برای رساندن آن به دست مخاطبان آن را پیگیری کنند.

جنتی هم در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای خبرنگاران جوان، تاکید کرد خبرنگار به اصطلاح باید «پای کار» باشد و به دانش آموزان گفت: امروزه ما خبرنگاران بسیاری داریم ولی آن چیزی که کم است خبرنگار آماده به خدمت است.

وی از دانش آموزان خواست، مجدانه پیگیر کار خبری باشند و آن را به صورت حرفه ای دنبال کنند و دنیای خبرنگاری را دنیای سرگرمی فرض نکنند.

در پایان این دوره آموزشی دانش آموزان هم قسم شدند تا دین خود را به دنیای خبرنگاری و رسانه ادا کرده و با درخشیدن در این حرفه باعث ارتقاء خود و جامعه شوند.

/زهرا ماشااللهی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار