بسته خبری هفتگی آموزش و پرورش پانا

پرداخت دیه دانش آموزان هرمزگانی،پلمپ مدرسه ایرانی‌ها در شارجه

گزارش کارگروه آموزش و پرورش برای بررسی سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی، پلمپ مجتمع آموزشی دانش آموزان ایرانی در شارجه امارات و پیگیری ابهامات اردوی دانش آموزان هرمزگانی از مهم ترین رویدادها این هفته آموزش و پرورش بود.

کد مطلب: ۶۶۴۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، آموزش و پرورش در هفته ای که سپری شد با اخبار و رویدادهای متعددی مواجه بوده که مهم ترین این رویدادها پیگیری حقوق دانش‌آموزان حادثه دیده هرمزگانی، گزارش کارگروه ویژه آموزش و پرورش درباره سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی، پلمپ مدرسه شارجه امارات در نخستین روز سال تحصیلی، تشکیل کارگروه بررسی مشکلات بازنشستگان، اما و اگرهای بکارگیری بازنشستگان در حرفه معلمی از مهم ترین رویدادها بود.

مجتمع آموزشی دانش آموزان ایرانی در شارجه امارات پلمپ شد

طیبه حاجی زاده اولیای یکی از دانش آموزان محصل در مدرسه شارجه درباره تعطیلی مدرسه شارجه اظهار کرد: طبق اطلاعات ما فعالیت مجتمع آموزشی استیجاری در شارجه امارات که 1500 دانش آموز مشغول به تحصیل داشته توسط دولت این کشور باطل شده است.

وی افزود: دانش آموزان این مجتمع درحالی که امروز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ باید در نخستین روز سال تحصیلی در کلاس های درس حاضر می شدند که به دلیل مشکلاتی که برای این مجتمع پیش آمده، خانه نشین شده و در انتظار گشایشی برای وضعیت تحصیل خود هستند تعطیلی این مدرسه موجب شده تا دانش آموزان مجبور شوند با تحمل هزینه های سنگین در مدارس شهر دوبی ثبت نام کنند که البته ظرفیت آن مدارس هم تکمیل شده است.

دانش آموزان ایرانی مدرسه شارجه جایابی شدند

سید علی حسینی، معاون مدارس خارج از کشور در مورد جزییات ساماندهی دانش آموزان در مدرسه تعطیل شده شارجه اظهارداشت: از 1500 دانش آموز این مدرسه، 500 دانش آموز آن اتباع افغانی بودند و به دلیل دولتی بودن و کم بودن هزینه ها امکان ثبت نام دانش آموزان غیرایرانی در این مدرسه وجود داشته است.

وی افزود: در شرایط موجود و تعطیلی مدرسه تمامی دانش آموزان ایرانی در مدارس دبی ساماندهی شدند و هیچ دانش آموز ایرانی از تحصیل بازنمانده است و حتی از نظر شهریه نیز تخفیف ممکن درنظر گرفته شده تا این دانش آموزان امکان تحصیل داشته باشند.

معاون امور بین الملل ومدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه مشکلات سیاسی باعث پیدایش این گرفتاری و تعطیلی مدرسه شده است، تصریح کرد: در حال رایزنی برای رفع مشکل هستیم تا برای فعالیت این مدرسه که از سوی امارات مجوز آن لغو شده، راه حلی پیدا کنیم.

مبلغ 50 میلیون تومان از دیه دانش آموزان جان باخته هرمزگانی پرداخت شد

دانش هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهارداشت: بخشی از مبلغ دیه هفت دانش آموز و یک مربی که بر اثر حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگان جان خود را از دست دادند، در قالب چک بانکی به خانواده‌های آنها تحویل داده شد.

وی افزود: در این جلسه آقای جادری استاندار هرمزگان در دیدار با خانواده‌های دانش آموزان جان‌باخته در حادثه واژگونی اتوبوس با تسلیت به تمامی خانواده‌های داغدار این حادثه، چکی به مبلغ 50 میلیون تومان به هریک از خانواده های این دانش آموزان عزیز و البته خانواده مربی جان باخته اهدا کرد.

299 میلیون تومان به بازماندگان حادثه داراب پرداخت می شود

عبدالناصر همتی با اشاره به پیگیری مدیرعامل شرکت بیمه دانا بعنوان بیمه گر افزود: متاسفانه در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان 9 نفر فوت شدند که 7 نفر از این دانش آموزان نخبه بودند همچنین 8 نفر شامل2 نفر قطع نخاع ، 2 نفر قطع عضو و 4 نفر هم مصدوم شدند .

وی گفت: به ازای هر دانش آموز فوت شده مبلغ 299 میلیون تومان شامل 280 میلیون تومان بعنوان بیمه دیه و 19 میلیون تومان بیمه حادثه (بیمه پایانه مسافربری) پرداخت می شود و بیمه افراد قطع عضو شده و مصدوم هم به محض اعلام حکم دادگاه پرداخت خواهد شد .

راننده گفت که کمربند نبندید خراب می شود

معصومه کرمی زاده در مورد شرایط سفر در زمان حادثه اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان قصد داشتند تا درحین سفر کمربند ایمنی خود را ببندند اما راننده اجازه چنین کاری به آنها نداده است.

وی بیان کرد: راننده اتوبوس ادعا می کرد که استفاده از کمربندهای ایمنی باعث خراب شدن آن می شود و هر زمان که لازم باشد خودش اطلاع رسانی می کند این مساله در حالی بود که اگر کمربند می بستیم امکان پرت شدن از اتوبوس وجود نداشت.

نیروهای بازنشسته کارایی لازم برای معلمی را ندارند

علی کاظمی عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق نیروهای حق التدریسی عنوان کرد: استفاده از نیروهای حق التدریس در شرایطی که کمبود نیرو وجود داشته باشد چاره ای برای رفع مشکل محسوب می شود اما مساله تامین اعتبار برای دریافتی این گروه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نقش تعیین کننده سوادآموزی در کاهش فقر مردم

علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در همایش سوادآموزی در دنیای دیجیتال با بیان اینکه آموزش در بیرون کشیدن مردم از فقر و ناتوانی و استیصال تعیین کننده است، گفت: آموزش به روش‌های زراعی پایدار و درک مفاهیم تغذیه سالم و حفاظت از منابع طبیعی، تنوع زیستی و جلوگیری از اتلاف منابع و کاهش تولید زباله ، نقش اساسی دارد.

مدارس شاد نیستند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه مدارس امروز ما از شادابی و نشاط فاصله گرفته و یکی از مهم ترین ابزارها برای بازگرداندن این مساله توجه به تربیت بدنی است که امکانات چندانی برای آن وجود ندارد.

معوقات حق التدریسی ها با حقوق شهریورماه پرداخت می شود

علی الهیار ترکمن در پاسخ به این سوال که معوقات حق التدریسی ها چه زمانی پرداخت می شود؟، اظهار کرد: حدود 250 میلیارد تومان حق التدریس شاغلان باقی مانده که برای پرداخت آن در حال پیگیری هستیم؛ البته بخش زیادی از معوقات حق التدریسی ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه احتمالا تا ۲ هفته دیگر با هماهنگی خزانه و تامین نقدینگی، معوقات حق التدریس هاى شاغل پرداخت می شود، ادامه داد: معوقات امتحانات به آموزش و پرورش داده شده و اکنون تنها معوقه ای که به ما گزارش شده مربوط به حق التدریس شاغلان است.

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات بازنشستگان

احمد صافی در پاسخ به این سوال که وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی در خصوص بهبود یافتن وضعیت بازنشستگان انجام داده است؟، اظهار کرد: کارگروهی زیر نظر معاونت پشتیبانی تشکیل شده که در وزارت آموزش و پرورش با حضور چند مدیرکل جلساتی برگزار شد تا هدفی که مدنظر است محقق شود.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در این کارگروه خدمات و امکانات رفاهی و معیشتی وزارت آموزش و پرورش تا جایی که مقدور است و قانون اجازه می دهد به نفع بازنشسته ها باشد.

ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور از پایان شهریورماه آغاز می شود

گودرز شاهمرادی در خصوص شهریه مدارس آموزش از راه دور نیز اظهار کرد: در مدارس آموزش از راه دور یک شهریه ثابت و یک شهریه براساس واحد درسی داریم که نرخ شهریه ثابت در سراسر کشور یکسان است.

نیاز به 700 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای افزایش مهارت و سواد

ربیعی وزیر کار و رفاه با تاکید براینکه باید برای افزایش سطح سواد و دانش جامعه برنامه ریزی شود ،اظهارکرد: معتقدم فضای دیجیتال و مجازی بعنوان محیط آموزشی مهم است، وقتی سواد استفاده از دیجیتال نباشد به انحراف می رویم ،تکنولوژی در حال تغییر است و در زندگی افراد کاربرد دارد بنابراین باید از آن برای آموزش برتر استفاده شود.

ربیعی با بیان اینکه علت اول طلاق سواد زندگی است که بلد نیستیم باهم زندگی کنیم و فقر و بیکاری علت چهارم عنوان شده است ،ادامه داد: ما مهارت زندگی راحت را نداریم و بیش از پیش به سواد نیاز داریم و باید سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کنیم تا نقش سواد را پررنگ کنیم.

گزارش اولیه کارگروه ویژه آموزش و پرورش درباره سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی
شغل اصلی راننده خاطی، آهنگری است و بعضاً به رانندگی اشتغال دارد.
- نبستن کمربند ایمنی توسط دانش آموزان، به سفارش راننده بوده است، هرچند هم مربی مرحومه و هم مربی مصدوم، به بچه ها سفارش کرده اند که کمربند خود را ببندید؛ ولی راننده گفته نیازی نیست، هر زمان به پلیس‌راه نزدیک می‌شدیم خودم به شما اعلام می‌کنم که کمربندتان را ببندید!
- حرکت در شب ضروری نبوده بلکه یک امکان بوده که با توجه به گرمای روز و شیب مثبت مسیر، تصمیم به حرکت در شب اتخاذشده است.
- متأسفانه مکان مناسبی (اردوگاه) برای اسکان شبانۀ دانش آموزانِ تجمع کرده در بندرعباس که از شهرستان‌های اطراف آمده بودند، وجود ندارد و لذا ناچار شده اند که شبانه حرکت کنند.
در پایان ضمن ابراز تأسف مجدد از این سانحه دل‌خراش که همه مردم ایران را عزادار کرد، بر خود لازم میدانیم که از خدمات امدادی هلال‌احمر و خدمات درمانی تیم پزشکی و پرستاری بیمارستان‌های داراب و شیراز، تشکر کرده و همچنین از مردم عزیز و مهمان‌نواز شهرستان داراب که به‌نوبه خود به کمک روحی و جسمی مصدومین شتافتند و با تشکیل صف‌ اهدای خون در پایگاه‌های اهدای خون و رسیدگی و دلجویی و ابراز همدردی با خانواده‌های تعدادی از دانش‌آموزان جان‌باخته که در محل حضور یافته بودند و صحنه‌های زیبایی از ایثار و نوع‌دوستی را خلق کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار