گزارش پانا از جشن سینما/

فروشنده بیشترین جایزه جشن سینما را کسب کرد

شامگاه گذشته جشن خانه سینما در حالی در یکی از باشگاههای ورزشی تهران برگزار شد که تا 24 ساعت قبل از این رویداد هنری هیچ کس خبری از محل برگزاری آن نداشت و پس از ایوان مسعودیه و ... این بار باشگاه پیام محلی باشد برای گردهم آمدن سینماگران تا دور همی داشته باشند و خود را با امید دوچندان آماده حضور در این صنعت و هنر کنند.

کد مطلب: ۶۶۴۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا جشن روز ملی سینما در شهریور ماه 1396در تالار پیام تهران برگزار شد.
در این جشن اهالی خانه سینما حضور داشتند که در ابتدا افرادی همچون هارون یشارایی، تورج منصوری،ایرج شاه سواری و همایون اسدی چند کلمه ای را صحبت کردند.
تورج منصوری ضمن خیر مقدم و تبریک روز ملی سینما به اهالی سینما گفت: هر آنچه که امروزه در سینما داریم حاصل دست رنج و تلاش های با ارزش نسل گذشته سینما است و جوانان امروز سینما امید آینده ما هستند و فردای سینما وابسته به جوانان عرصه ی سینما است.
تورج منصوری نیز در ادامه خبر از تشکیل نهاد انجمن عالی هنر های سینمای ایران داد و همچنین گفت: سینمای ایران می تواند قلمرو فرهنگی کشور را در دنیا تعیین کند و امیدواریم که بتوانیم خدمتی برای فرهنگ و سنت کشورمان انجام دهیم.
منوچهرشاهسواری ضمن ابراز تاسف برای خالی بودن جای بزرگان از دست رفته سینما و تشکر از برگزار کنندگان جشن روز ملی سینما گفت: هدف ما انتقال سینما به نسل بعدی است، نسل جوانی که امروزه شاهد افتخار آفرینی های آن هستیم.
همایون اسعدیان نیز با عرض تبریک این روز و خوشامد گویی به میهمانان افزود: جشن روز سینما آنها جشنی است که به کوشش خود اهالی سینما برپا شده است اگرچه با موانع زیادی روبرو بوده و حتی بعضی مواقع موانع پیش آمده به علت تنگ نظری های خود ما بوده است اما امیدواریم که بتوانیم هر سال این مراسم را بهتر برگزار کنیم.
پس از انتهای سخنان همایون اسعدیان مجری برنامه دیپلم افتخار و تندیس های افراد برگزیده را به آنها تقدیم کرد که این جوایز متعلق به افراد به شرح زیر بود:
تندیس شایستگی بهترین فیلم انیمیشن به فرنوش عابدی برای فیلم پیشخدمت اهدا شد.
جهت اهدا تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی از جهانگیر کوثری و باران کوثری دعوت شد که باران کوثری گفت: از آنجایی که این جشن روی زمین چمن و درواقع یک نوع استادیوم برگزار شده است من نیز فکر کردم که ممکن است خانم ها را راه ندهند.
نامزدهای بهترین فیلم کوتاه عبارت اند از: فیلم آوا اثری از یوسف کارگر
فیلم حیوان اثری از بهرام و بهمن ارگ
فیلم زونا اثری از طوفان محمدی...
تندیس بهترین فیلم کوتاه به فیلم حیوان اثر بهرام و بهمن ارگ اهدا شد که جهانگیر کوثری درباره فیلم آنها گفت: زمانی که فیلم را دیدم از دیدن آن همه استعداد به وجد آمدم.
همایون اسعدیان در ادامه سخنانی مبنی بر اینکه عرصه ی جای سیاستمداران نیست بیان کرد.
جهت اهدا تندیس بهترین کارگردان فیلم مستند از مرتضی رزاق کریمی و خانم مظفری دعوت شد.
تندیس بهترین کارگردانی فیلم مستند به فیلم همجا به کارگردانی مهدی قنواتی اهدا شد.
و جایزه بهترین فیلم مستند نیز به محسن استاد علی برای فیلم زنانگی اهدا شد.
جهت اهدا تندیس بهترین جلوه های ویژه میدان از جواد عزتی و محسن شاه ابراهیمی دعوت شد که این تندیس به ایمان کریمان برای فیلم ویلایی ها اهدا شد.
برای اهدا بهترین جلوه های بصری از
سیروس ابراهیم زاده و اصغر همت دعوت شد که این تندیس و دیپلم افتخار به سینا قویدل برای فیلم رگ خواب اهدا شد.
در ادامه همایون اسعدیان جای خود را به مجری اصلی این جشن احسان کرمی داد. که احسان کرمی نیز از جلیلوند دعوت کرد که چند کلمه ای صحبت کند.
جلیلوند نیز ضمن ابراز خوشحالی جهت حضور در این جشن گفت: جایزه ای که در ونیز دریافت کردیم تنها متعلق به من نبود بلکه برای تمامی اعضای گروه بود که به سختی تلاش کردند و اگر امروز سینمای ایران به جایی رسیده است تنها بخاطر تلاش و زحمت بزرگان سینما است، بزرگانی همچون عباس کیا رستمی که بخاطر گرفتن جایزه بین المللی حتی ممنوع الورود نیز شده اند.
برای اهدا تندیس بهترین چهره پردازی از مجید مظفری و سروش صحت دعوت شد که تندیس این بخش به عبدالله اسکندری و مهرداد میر گیانی برای فیلم لانتوری اهدا شد.
تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین طراحی لباس به عباس بلوندی برای فیلم یتیم خانه ایران اهدا شد.
برای اهدا تندیس بهترین طراحی صحنه از مریلازارعی و مهران احمدی دعوت شد که این تندیس به کیوان مقدم برای فیلم فروشنده اهدا شد.
مریلا زارعی با اشاره به حادثه منا که سال قبل رخ داد گفت: سینما قبل از آنکه تأثیر بگذارد باید تأثیر بگیرد و من امیدوارم باتوجه به اتفاقات ناگواری که برای مسلمانان در دنیا رخ می دهد افرادی که خود را سفیر صلح در دنیا نامیده اند حمایت بیشتری از مسلمانان نشان دهند.
در ادامه جوایز بهترین صدابرداری،صداگذاری و فیلم برداری به ترتیب به بابک اردلان، بهمن اردلان و فرشاد محمدی برای فیلم رگ خواب داده شد.
جهت اهدا تندیس بهترین موسیقی متن و تدوین از محمد سریر و بهنوش بختیاری دعوت شد که جایزه بهترین موسیقی به کارن همایونفر برای فیلم اروند و همچنین تندیس بهترین تدوین به هایده صفی یاری برای فیلم فروشنده اهدا شد.
برای اهدا تندیس بهترین بازیگر مکمل مرد از ا
مین حیایی و میلاد کی مرام دعوت شد.
نامزد های دریافت تندیس بهترین بازیگر مکمل مرد عبارت بودند از:
محسن راشدی برای فیلم برادرم خسرو
فرید سجادی حسینی برای فیلم فروشنده
هادی عبادی فر برای فیلم ماجرای نیمروز
جواد عزتی برای فیلم ماجرای نیمروز
احمد مهرانفر برای فیلم ماجرای نیمروز
که جایزه این قسمت را فرید سجادی حسینی دریافت کرد و همچنین جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را پانته آ پناهی ها دریافت کرد که شبنم مقدمی به نمایندگی از او جایزه را گرفت.
جایزه بهترین بازیگر مرد متعلق به شهاب حسینی برای فیلم فروشنده و تندیس بهترین بازیگر زن به لیلا حاتمی برای فیلم رگ خواب اهدا شد.
در انتها نیز تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه، بهترین کارگردان و بهترین فیلم به اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار