در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

کسری 4 هزار میلیاردتومانی حوزه دارو/ بحران دارویی در راه است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کسری 4 هزار میلیاردی حوزه دارو خبر داد و گفت: زنجیره تأمین دارو دچار چالش است که اگر برای آن اقدامی انجام نشود با بحران دارو روبرو خواهیم بود.

کد مطلب: ۶۶۴۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدنعیم امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به مشکلات پیش آمده برای سازمان غذا و دارو اظهارداشت: تغییراتی در ساختار بخش دارو پیش آمده است که امیدواریم این تغییرات به نفع حوزه غذا و دارو باشد چرا که سازمان غذا و دارو در طول سال های گذشته با مشکلات زیادی روبرو شد به طوری که مهم ترین مشکل این سازمان در حال حاضر بحث اعتبارات و کسری بودجه است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مطالبات پیمانکاران و داروسازان از سوی سازمان غذا و دارو پرداخت نشده است و رئیس جدید این سازمان باید برای جبران این موضوع اعتبار زیادی را مطالبه کند که البته درخواست اعتبار 4 هزار میلیاردی شده است اما تخصیص این اعتبار با مشکل مواجه است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت منابع در حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد، گفت: تا مدیریت منابع و اعتبارات انجام نشود، هر چه بودجه تزریق کنیم نیز دردی را دوا نمی کند و مشکلات حل نخواهد شد. لذا مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو درحل مشکلات حوزه دارو باید مدیریت منابع را در نظر بگیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ساختار دارویی کشور معیوب است، گفت: همچنین یکی از چالش هایی که حوزه سلامت با آن روبروست مساله تامین دارو است. هم اکنون زنجیره تأمین دارو دچار چالش است که اگر برای آن اقدامی انجام نشود با بحران دارو روبرو خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار