شاطریان در افتتاحیه دوره آموزشی راهبران:

هدایت، کنترل و نظارت راهبران سبب ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی می شود

با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان شرقی، دوره آموزشی نظارت و راهبری آموزشی با رویکرد تحولی برای راهبران آموزشی و تربیتی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در محل مرکز آموزشی شهید رجایی تبریز برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۶۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازآذربایجان شرقی ؛ محمد شاطریان تصریح کرد: دوره آموزشی نظارت و راهبری آموزشی با رویکرد تحولی برای راهبران آموزشی و تربیتی در راستای آشنایی راهبران با نحوه تدریس مواد درسی پایه های مختلف در کلاس های چندپایه به شیوه تلفیق، نحوه نظارت بر مدارس و کلاس های چندپایه، نحوه بازدید از برنامه درسی هنر و آشنایی با چگونگی تلفیق هنر با سایر دروس اجراء می گردد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجانشرقی همچنین نحوه تکمیل فرم های بازدید، آشنایی با نحوه کاربرد وسایل و ابزارهای آموزشی ریاضی دوره ابتدایی، نحوه طراحی و اجرای طرح درس روزانه و سالانه، آشنایی با نحوه نظارت و پیگیری امور مربوط به دانش آموزان دیرآموز و دارای اختلال یادگیری از اهداف دیگر برگزاری این دوره می باشد.

شاطریان تصریح کرد: در این دوره تعداد نفر از راهبران آموزشی و تربیتی مناطق و نواحی استان شرکت نموده بودند برای هر کدام از شرکت کنندگان دو جلد کتاب راهنمای تدریس در کلاس های چندپایه با رویکرد تلفیق و معجزه ابزارهای آموزشی ریاضی دوره ابتدایی به همراه DVD مربوطه شامل معرفی ابزارها و فیلم نحوه استفاده و کاربرد ابزارها که هر دو توسط مدرسان دوره تالیف شده بود تحویل و محتوی آن تدریس گردید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجانشرقی خاطرنشان شد: این دوره آموزشی در راستای تربیت راهبرانی است که بتوانند با هدایت، کنترل و نظارت بر فرایندهای یاددهی و یادگیری کلاس های چندپایه و روستایی، موجبات ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی را فراهم آورند.

وی خواستار تسلط راهبران بر قوانین و مقررات، آئین نامه ها، دستورالعمل های مربوطه، همچنین روش های نوین و فعال تدریس، وسایل و ابزارهای آموزشی اهتمام لازم را داشته باشند.

شاطریان در پایان اظهار کرد: راهبران آموزشی و تربیتی با تعامل و تبادل تجربیات خود در این دوره آموزشی بتوانند در مناطق خود منشاء اثر بوده و ضمن پیگیری های لازم بتوانند در خصوص حل مشکلات آموزشی و پرورشی حوزه تحت نظارت خود قدم های موثری را بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار