اجرای طرح آزمايشي کنترل پسیل پسته با محلول پاشی پودر کائولین در نی ریز

مسئول مركز جهاد كشاورزي ريزاب شهرستان ني ريز از اجراي آزمايشي طرح كنترل پسيل پسته با محلول پاشي پودر كائولين براي اولين بار در سطح باغات اين منطقه خبر داد .

کد مطلب: ۶۶۴۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس ؛ به نقل از روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز ، حسن دلاورمسئول مركز جهاد كشاورزي ريزاب شهرستان ني ريز اظهار كرد: پسیل پسته یک آفت کلیدی در باغات پسته می باشد و سالانه خسارت سنگینی به باغات وارد می نماید كه در سال جاری مرکز ریزاب در بخش قطرويه اقدام به اجراي طرح پایلوت محلول پاشی کائولین با دوز 35 کیلو در هزار لیتر آب در سطح 30 هکتار از باغات پسته رقم احمد آقایی منطقه نمود.

وي افزود : این طرح که با مشاركت يكي از کلینیک هاي گیاه پزشکی و با نظارت کارشناسان بومی منطقه انجام شد، به طور هفتگی آمار برداری و رصد می گردد و تاکنون نیاز به هیچ سم پاشی در این قطعه باغ نشده است .

دلاور گفت : قبل از اجراي اين طرح در قطعه باغ مورد نظر ، حداقل 6 مرحله سمپاشي با سموم مختلف انجام مي گرفت كه زيان هاي فراواني
در پي داشت ولي با اجراي اين طرح علاوه بر كاهش محسوس مصرف سموم و كاهش زيان هاي زيست محيطي شاهد كاهش جمعيت آفت پسيل پسته و افزايش عملكرد محصول بوده ايم .

مسئول مركز خدمات جهاد كشاورزي ريزاب خاطر نشان كرد: پس از برداشت محصول و بررسي داده هاي اماري و تاييد تخصصي و معني دار بودن نتايج ، نسبت به ترويج و تعميم اجراي طرح در سطح باغات كل شهرستان اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار