مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

تمام موانع تجارت دریایی ایران برطرف شد

​مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که بنادر کشور همپای بنادر جهان توسعه نیافته‌اند، گفت: انطباق با مقررات جدید همواره یکی از دغدغه‌های مالکان کشتی‌ بوده است.

کد مطلب: ۶۶۴۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا محمد سعیدی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به این‌که دریانوردان ایرانی عملکرد قابل قبولی در جهان داشته‌اند که این نشان می‌دهد فرصت‌های بالقوه‌ نیروی انسانی در حوزه دریانوردی داریم، اظهار کرد:‌ یکی از شاخص‌های توسعه کشورها، حمل‌ونقل و تجارت دریایی است.

وی با بیان این‌که دو سوم جمعیت دنیا در مناطق ساحلی مستقر شده‌اند که این مسئله حاکی از اهمیت اقتصاد متکی بر دریاست در عین حال تاکید کرد: نتوانسته‌ایم بنادر شمالی و جنوبی را همپای بنادر جهان توسعه دهیم و شهرهای ساحلی ایران نیاز اساسی به رشد مبتنی بر توسعه دریا محور دارند.

وی با اشاره به این‌که توسعه اقتصاد دریا در جنوب در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تجارت دریایی و صنایع وابسته عامل اصلی اشتغال در بنادر به شمار می‌آیند. در این راستا انطباق با مقررات جدید همواره یکی از دغدغه‌های مالکان کشتی‌ است و همین انطباق با حجم تغییرات قوانین و مقررات یکی از مشکلات کشتیرانی‌ها است که باید قبل از اجرایی شدن، آگاهی‌ها و اطلاعات لازم در راستای انطباق با قوانین جدید ارائه شوند.

مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به استقبال بالا از شغل دریانوردی، ترویج و تبلیغ فرهنگ دریانوردی و جذب منابع انسانی برای مشاغل دریانوردی را موضوعی قابل تامل و بررسی دانست و گفت: با توجه به این‌که دریانوردی از جمله ساختارهای بنیادین در کشورهای دریایی محسوب می‌شود و ایران نیز دارای پشتوانه وسیع در حوزه دریایی است توجه و تامل به مشاغل دریایی کشور حائز اهمیت است.

سعیدی با تاکید بر این‌که ناوگان کشتیرانی توانسته موانع پیش روی خود را به مدد برجام برطرف کند، اظهار کرد:‌ بازرگانان و تجار ایرانی اکشتیرانی را به عنوان یک ناوگان معتبر در تراز مهم‌ترین شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در حمل کانتینر و فله شناخته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار