در دیدارمدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بانماینده ولی فقیه دراستان ؛

برنامه ها وموفقیتهای چشمگیر اداره کل آموزش و پرورش اردبیل تبیین شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی 96-95 آموزش و پرورش در تمامی حوزه های به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده است که می تواند تاییدی بر ارتقا آموزشی و پرورشی در استان باشد.

کد مطلب: ۶۶۳۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمدناصری درجریان دیدار دانش آموزان رتبه های زیر هزار کنکور سراسری 96 نواحی یک و دو اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه از میان پذیرفته شدگان کنکور سراسر ی 96 تا کنون تعداد 50 نفر از دانش آموزان که رتبه زیر هزار را کسب کرده اند شناسایی شده است، اظهار داشت: 43 نفر از این دانش آموزان به مرکز استان و از نواحی یک و دو می باشند و مابقی از دیگر مناطق استان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 96-95 و در تمامی حوزه ها موفقیت های چشمگیری را بدست آورده است، خاطرنشان ساخت: گسترش و توسعه مراکز رفاهی، عمرانی و همچنین آماده سازی، بهسازی و زیباسازی فضاهای آموزشی از جمله اقدامات مهم آموزش و پرورش استان اردبیل می باشد.

ناصری همچنین در بیان موفقیت های آموزش و پرورش استان از کسب رتبه دوم در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: آموزش و پرورش استان اردبیل در سایه برنامه ریزی و تلاش کارکنان، موفق شده در این ارزیابی استانی با 26 پله صعود به رتبه دوم در بین دیگر دستگاه های استانی دست پیدا کند.

وی در ادامه به اشاره به اینکه سیاست های وزارت بصورت تفاهم نامه های آموزشی و پرورشی به مناطق و نواحی ارسال شده است، عنوان کرد: تقویت انجمن های علمی، تخصصی و فعال کردن گروه های آموزشی و نیز ایجاد کمیته های نظارت و ارزیابی برای آسیب شناسی در اجرای برنامه ها از دیگر اقداماتی است که در آموزش و پرورش استان انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین به ایجاد کمیته کیفیت بخش فعالیت های آموزشی و پرورشی و بدنبال آن انتخاب شعار سال تحصیلی با عنوان " ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی با نوآوری و مدیریت مشارکتی" اشاره کرد و گفت: برای اولین بار موسسه علمی " بنیاد علوی" در استان ، 1 میلیاردو 800 میلیون تومان در بخش آموزشی سرمایه گذاری کرده است، که در این رابطه کتاب های تخصصی و مورد نیاز دانش آموزان تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

ناصری از حضور 6 هزارو 200 نفر دانش آموز در مارتون علمی کنکور 96 خبر داد و اعلام کرد: از 18 هزار نفری که در کنکور سراسری 96 شرکت داشتند متاسفانه 66 درصد پشت کنکوری بوده و تنها 34 درصد از دانش آموزان سال چهارم می باشد.

وی در ادامه به رشد وضعیت نمره دانش آموزان در امتحانات خرداد ماه اشاره کرده و اظهار داشت: در شاخه نظری این رشد 53 درصد، فنی و حرفه ای 51 درصد و در شاخه کاردانش 1.23 درصد می باشد، و رشد درصد قبولی نیز به ترتیب 1.83، 4.2و 9.87 درصد می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: 30 نفر از دانش آموزان نیز در امتحانات نهایی سال سوم موفق به کسب معدل 20 شده است که در واقع نزدیک به 30 درصد رشد را نشان می دهد.

به گفته ناصری 1 هزارو 470 نفر دانش اموز نیز معدل بالای 17 را کسب کرده اند که این رقم 25 درصد رشد را نشان می دهد.

وی در ادامه به موفقیت های اخیر پروشی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: موفقیت دانش آموزان استان در احراز رتبه های برتر در مسابقات مختلف فرهنگی و پرورشی نیز 40 درصد رشد را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار