استفاده از مرز سومار در اربعین، برای مواقع خاص

​رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در مراسم اربعین حسینی از مرز سومار، به منظور مرز احتیاط برای شرایط خاص استفاده خواهد شد و تردد عموم مردم از آن ممنوع است.

کد مطلب: ۶۶۳۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ حسین ذوالفقاری گفت: راهپیمایی اربعین حسینی از جمله مراسم هایی است که هر ساله در آن افراد زیادی شرکت می‌کنند. این درحالی است که با ازدحام جمعیت در مسیر‌های تردد، بار ترافیک انسانی افزایش و به بیش از ظرفیت مرز‌ها می‌رسد.

وی افزود: برای اینکه جمعیت بسیار زیاد مرز مهران کمتر شده تا زائران بتوانند راحت تر از مرز خارج شده و برای زیارت به عراق بروند، امسال تصمیم گرفتیم با همکاری عراق، مرز خسروی به مرزهای مورد استفاده در اربعین اضافه شود.

معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور خاطر نشان کرد: برنامه‌ای از پیش تعیین شده تحت عنوان یکطرفه کردن مرز در ایام مراسم راهپیمایی اربعین، وجود ندارد، اما سیل جمعیت زائران که از ایران به عراق می روند،باعث می شود تا مجبور شویم مرز را یک طرفه کنیم تا در خروج و ورود آنها با مشکل مواجه نشویم.

وی در خصوص کاربرد مرز سوماری در ایام اربعین عنوان کرد: با هماهنگی که با کشور عراق انجام دادیم، مرز سومار به عنوان مرز احتیاط در نظر گرفته شده است تا در شرایط ویژه، برخی زائران خاص از این مرز تردد کنند.

ذوالفقاری اذعان داشت: در ایام اربعین تردد برای عموم مردم از مرز سومار ممنوع است و تنها ۴ مرز شلمچه، چزابه، مهران و خسروی برای این امر در نظر گرفته شده است.

منبع:میزان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار