رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد:

درمان کامل هپاتیت C در بیماران هموفیلی استان

چهارمین روز کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با حضور چندین تن از اساتید داخلی و خارجی برگزار شد که در این کنفرانس رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، از درمان کامل بیماران مبتلا به هپاتیت C دچار به بیماری هموفیلی در استان خبر داد .

کد مطلب: ۶۶۳۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در کنفرانس بین المللی هپاتیت در سخنانی تأکید کرد که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اولین مرکزی بوده که توانسته هپاتیت C را در بیماری هموفيلي ريشه کن كند و به این سبب ،ميزباني چهارمين و آخرين روز كنفرانس بين المللي هپاتيت به استان واگذار شد.

به گفتۀ وی ارتقاء سطح علمی اساتید و دانشجویان و ارائه توانمندی های علمی دانشگاه و نیز معرفی ظرفيت هاي گردشگري استان از اهداف اين همايش مي باشد.

رئیس همایش هپاتیت بیرجند خاطر نشان کرد که خراسان جنوبی ظرفیت های بالایی در تمام زمينه ها دارد و هيچ کمبودي از ديگر استان ها ندارد و فقط نياز به کمي تبليغات و اعتماد به نفس دارد و با تکميل بيمارستان رازي در بخش توريسم درماني هم فعال تر خواهيم شد.

دکترقائمی بیان کرد که به دنبال آن هستیم که با اساتید فارسی زبان خارجی هم تفاهم نامه هایی را در زمینه دستاوردها و پيشگيري از هپاتيت داشته باشيم.
دکتر مسعود ضیائی رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه نیز با بیان اینکه اين کنفرانس در قالب چهارمين روز کنفرانس تهران مي باشد که هفتمين دوره آن مي باشد، اظهار کرد که به لطف شبکه هپاتيت و دکتر علويان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در اين كنفرانس ميزبان مهمانان خارجي و داخلي مي باشد.
دکتر ضیائی بیان کرد که در این کنفرانس ۵ مهمان خارجی از آمریکا، کانادا، فرانسه و ترکیه حضور دارند و چند مهمان داخلی کشور از بقیه الله و تهران و مشهد داريم.

وی اضافه کرد که علاوه بر سخنرانی ها ۲ کارگاه چگونگی نگارش مقاله و آنالیز داده ها هم برگزار می شود.

به گفتۀ وی هدف این همایش حذف هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ و بعد از آن ریشه کن کردن هیاتیت B است و در این راستا داروهای مؤثر با قيمت هاي مناسب تهيه شده اند که بسیاری از شرکت ها با حمايت بيمه ها آن ها را رايگان در اختيار بيماران قرار مي دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار