معاون فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان نی ریزگفت:

تبیین و تشریح واقعه و جایگاه غدیر برای نسل جوان هدف بازسازی واقعه غدیر

مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در روز عید غدیر با حضور ۶ هزار نفری مردم در کنار بقعه خواجه احمد انصاری نی ریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۳۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا تقدیری معاون فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه نی ریز در گفت و گو با خبرنگار پانا ­­فارس گفت: مراسم بازسازی میدانی واقعه غدیربه مدت شش سال متوالی است که در شهرستان برگزار می شود و امسال نیز همزمان با نی ریز در ۶ شهرستان استان فارس و ۱۴۴ نقطه از کشور برگزار شد.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت سپاه نی ریز افزود : بازسازی واقعه غدیرخم به دلیل تشابه جغرافیایی در کنار بقعه خواجه احمد انصاری صورت گرفت و ساخت خانه کعبه، برکه غدیر خم و ایجاد نخلستان و ...از جمله تغییرات مصنوعی بود که در این منطقه برای به تصویر کشیدن مکان واقعی غدیرخم انجام شد.

علیرضا تقدیری با تاکید بر لزوم شناساندن واقعه عید غدیر بیان داشت: حضور نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر از مسلمانان و اصحاب پیامبر سندی محکم بر ادعای حقانیت شیعه است و اوج مظلومیت امام علی علیه السلام این است که با وجود هزاران نفری که شاهد ماجرای غدیر بودند با تلاش عده ای، در کمتر از سه ماه این واقعه فراموش یا تحریف شد.

وی تبیین و تشریح واقعه غدیرو جایگاه آن برای نسل جوان و معرفی فرهنگ ولایت و ولایت پذیری را از اهداف برگزاری این برنامه برشمرد و ادامه داد: با توجه به استقبال خوب هرساله مردم ،این برنامه بزرگترین مراسم بزرگداشت عید غدیر شهرستان است.

معاون فرهنگی سپاه نی ریز با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هنرمند بسیجی از شهرستان های نی ریز و استهبان در بازسازی این واقعه شرکت داشتند افزود: امسال سعی براین داشتیم که شیوه اجرای برنامه متفاوت تر از سالیان گذشته باشد و تلاش کردیم که از لحاظ هنری کار حرفه ای تر و بهتری اجرا شود و شاهد میزان تاثیر گذاری و رضایتمندی بیشتری از سوی مخاطبان باشیم.

تقدیری در خصوص همکاری ادارات و نهادهای دیگر با سپاه در برنامه وحدت آفرین بازسازی غدیر خم بیان داشت: در این برنامه فرمانداری، ستاد نمازجمعه، حوزه های علمیه، نیروی انتظامی، شهرداری، ادارات برق، آبفای شهری و روستایی، منابع طبیعی، صنعت، معدن و تجارت، حوزه های پایگاه های بسیج نی ریز و بخش های تابعه و بسیج هنرمندان شهرستان استهبان حضور و همکاری داشتند که جا دارد از همه این ارگان ها تقدیر و تشکر نمایم.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور بی نظیر مردم بیان داشت: توزیع بروشور، برگزاری مسابقه پیامکی و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار