اختتامیه دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در اراک برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری با قرائت بیانیه توسط سیروس سوسنی داور بین المللی و تقدیر از نفرات برگزیده برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۳۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در این مراسم گفت: سفره ایرانی تنها محلی برای صرف غذا نیست بلکه محل تلاقی و تجمیع اندیشه ها، فرهنگ ها، دیدگاه ها و ... در طول تاریخ است که همواره منشا خیر و برکت بوده است.

عزیز فیلی افزود: ایرانیان هر زمان نان و نمک سفره ای را می خوردند به نیکی و پاسداشت از آن یاد می کردند و حرمت آن را همچون عهد و پیمانی محکم حفظ می کردند و نسبت به برپا کننده سفره احساس دین و بدهکاری داشتند.

وی ادامه داد: بهترین مکان برای یادآوری این فرهنگ و اندیشه، برپایی همین جشنواره هاست تا شهروندان در کنار یکدیگر جمع شده و به حرمت همین سفره شادمانی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: 100 غرفه از 5 استان سفره ای را به وسعت نام و فرهنگ غذایی ایران در شهر اراک پهن کردند تا دیگر بار با روحیه نوع دوستی و با فرهنگ های متفاوت در کنار یکدیگر باشیم و انسجام و اتحاد خود را حول محور برکت های خداوند حفظ کنیم.

سید محمد حسینی افزود: در مدت زمان برگزاری این جشنواره شاهد استقبال کم نظیر و معناداری از سوی شهروندان بودیم بطوری که هر 3 شب این جشنواره به مدت یک ساعت تمدید شد تا بتوانیم پاسخگوی حضور شهروندان باشیم.

وی ادامه داد: 13 گروه موسیقی سنتی، مقامی و پاپ، نمایش پرفورمنس، مراسم آتش بازی و قرعه کشی سفر به مشهد مقدس از دیگر برنامه هایی بود که در کنار این جشنواره برگزار شد تا مردم بتوانند در شب های عید غدیر از فضایی شاد و با نشاط بهره مند شوند.

مدیر هتل امیرکبیر اراک نیز گفت: مفتخریم که میزبانی این جشنواره را در مجموعه ای داشتیم که چشم و چراغ گردشگری استان است و می تواند خدمات رسان این حوزه باشد.

ستوده افزود: برگزاری این جشنواره در این هتل آغازی بود بر فصل نوینی از نگاه مردم به این مجموعه که قطعا می تواند عامل برقراری ارتباطی دوسویه و مثبت بین هتل و شهروندان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار