نمازگزاران تهرانی جنایات علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند

نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کردند.

کد مطلب: ۶۶۲۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مردم تهران با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز فریاد مظلومیت مردم بی دفاع میانمار را به گوش جهانیان رساندند.
این تظاهرات که از دانشگاه تهران تا میدان انقلاب برگزار شد مردم فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر صهیونیست، الله اکبر، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، لا اله الا الله و محمد رسول الله علی ولی الله سردادند.
همچنین نمازگزاران پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود 'بای ذنب قتلت'، انصر الاسلام، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در دست داشتند.
اطراف محدوده دانشگاه تهران بنرهایی که روی آنها نوشته شده بود 'وضع مسلمانان میانماری حاکی از بی اعتنایی کامل دنیا نسبت به حقوق بشر است'، 'نسل کشی را متوقف کنیم' نصب شده بود.
در هفته های اخیر بر اثر حمله ارتش و بودایی های افراطی به مسلمانان روهینگیایی در این کشور، بیش یکهزار نفر کشته شده اند.
این حمله از سوم شهریور پس از حمله گروهی مسلح به پایگاههای ارتش و مراکز پلیس میانمار در راخین آغاز و منجر به حمله گسترده نیروهای دولتی به مسلمانان شد.
گفته می ‌شود در این مدت بیش از 60 هزار خانه متعلق به مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای دولتی میانمار و بودایی های تندرو به آتش کشیده شده است.
به گفته دولت بنگلادش، میانمار از سه روز پیش بخشی از مرزهای خود با این کشور را برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان 'روهینگیایی' که از خشونت های اخیر در میانمار به بنگلادش گریخته اند، مین گذاری کرده است.
دولت میانمار پیش از این با رد گزارش بازرسان سازمان ملل در خصوص اتهامات تجاوز گروهی، شکنجه، آتش سوزی و کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا، مانع ورود بازرسان سازمان ملل و انجام گروه حقیقت یاب سازمان ملل شده است.
همچنین تظاهر کنندگان در قالب بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایات از دولت، دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی خواستند اقدام عملی نموده و از مجامع بین المللی در راستای احقاق حقوق مردم مظلوم‌ میانمار اقدام کنند.
در بیانیه آمده است: کودک کشی و قتل عام‌مسلمانان در میانمار رخ داده و مجامع بین المللی شاهد این جنایات هستند و ما سکوت بین المللی را محکوم‌ کرده و خواستار فرستادن هیات حقیقت یاب برای مشخص شدن عمق جنایات هستیم.
در ادامه بیانیه افزوده شده است: از نهادهای خدماتی می خواهیم ‌با ارسال کمک های انسان دوستانه به یاری مردم مظلوم بشتابند.
راهپیمایان تهرانی در بیانیه خود آوده اند: سکوت آمریکا و سران استکبار جهانی نشان می دهد آنها در تمام جنابات سهیم هستند و تصمیم دارند با پرورش جنایتکارانی در برابر اسلام بایستند ولی مقاومت ملت های مسلمان در برابر سیاست های شیطانی آنها نشان دهنده قدرت رو به افول آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار