معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده خبر داد :

اعتلای زندگی خانواده ها با کاهش آسیب های اجتماعی

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با توجه به فعالیت سامانه ملی پیشگیری از طلاق در 150 نقطه از کشور با همکاری بهزیستی و قوه قضائیه گفت: اعتلای زندگی خانواده ها با کاهش آسیب های اجتماعی یکی از رویکردهای مهم دولت دوازدهم است.

کد مطلب: ۶۶۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا شهرستان های تهران ، در این نشست که شارقی مشاور استاندار تهران در امور بانوان و خانواده و جمعی از بانوان کارآفرین و نخبگان حوزه های مختلف حضور اسلامشهر داشتند، معصومه ابتکار در سخنانی حضور پرشور مردم در همه عرصه ها بویژه جوانان و بانوان و رای قاطعی که در انتخابات به دکتر روحانی دادند را بیانگر سرمایه های عظیم کشور عنوان کرد و گفت: ما باید از این سرمایه های اجتماعی در جهت بهبود کیفیت زندگی در کشور استفاده کنیم و برای این کار برنامه داشته باشیم .

وی با اشاره به آغاز بکار دولت دوازدهم و استمرار توجه به مباحث اقتصادی به عنوان یک نیاز و ضرورت ملی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید، ایجاد اشتغال به عنوان کلید واژه مهم در دستور کار هیات دولت قرار دارد .

ابتکار با اشاره به معضل بیکاری بین بانوان بویژه زنان تحصیلکرده گفت: بیکاری می تواند صدمات زیادی برای خانواده ها به همراه داشته باشد و ضروری است تا به مقوله کارآفرینی با استفاده از تجارب و روش های موفق توجه داشت .

وی تامین شغل آبرومند را مطالبه بحق جوانان از مسئولان عنوان کرد و افزود: دولت به تنهایی نمی تواند معظل بیکاری را حل کند و در این زمینه باید از توان بخش خصوصی و ظرفیت کارآفرینان استفاده کرد .

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده دو حوزه آی تی و هنر را فضای جدید برای ایجاد خلاقانه مشاغل جدید دانست و گفت: اینگونه مشاغل آلودگی و تخریب زیست محیطی به مراتب کمتری دارند و به نوعی مشاغل سبز بشمار می روند .

وی در ادامه با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایجاد بستر لازم برای فعالیت کارآفرینان اظهار داشت: اعضای شوراها می توانند با تصمیماتشان شهری سبز و پاک از نظر محیط زیست و همچنین مستعد برای سرمایه گذاری ایجاد کنند .

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت سامانه ملی پیشگیری از طلاق در 150 نقطه از کشور با همکاری بهزیستی و قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: اعتلای زندگی خانواده ها با کاهش آسیب های اجتماعی یکی از رویکردهای مهم دولت دوازدهم است .

وی همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت اورژانس های اجتماعی افزود: مسائلی همچون خشونت در خانواده و کودکان کار نیز از جمله موضوعاتی هستند که باید بطور ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی به آنها رسیدگی کرد .

همچنین در بخش دیگری از این نشست امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر در سخنانی با اشاره به ظرفیت کم نظیر این شهرستان در حوزه های ورزشی، فرهنگی و هنری اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر از جمعیت دانش آموزی صد هزار نفری و جمعیت دانشجویی 40 هزار نفری برخوردار است و همواره جوانان این شهرستان بویژه بانوان در المپیاد های علمی و مسابقات ورزشی در سطح استان تهران و کشور افتخارات فراوانی را کسب کرده اند .

وی با اشاره به فعالیت 100 کارگروه در حوزه های مختلف در شهرستان افزود: اقدامات مناسبی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی با همراهی و همفکری ادارات ذیربط صورت گرفته و با ابتکار دادگستری اسلامشهر ارائه مشاوره های اجباری رایگان برای جوانان پیش از ثبت ازدواج آغاز شده است .

ابتکار افزود: در چهار سال گذشته 40 همایش کشوری و استانی، 288 نشست شهرستانی با موضعوعات مختلف و 256 نشست مختص بانوان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان در اسلامشهر برگزار شده است .

حقیقی با اشاره به تشکیل طرح خانواده ایمن با مشارکت همه دستگاههای اجرائی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان اسلامشهر گفت: توجه ویژه به اشتغال بانوان، کمک به آغاز فعالیت مراکز کارآفرینی، برگزاری دوره های آموزشی جهت توانمندسازی زنان، آموزش مهارت های شغلی به دختران و زنان، برگزاری همایش ها و نمایشگاههای مختلف ویژه نمایشگاه عفاف و حجاب و همچنین ارتقاء مهارت های زندگی از جمله اقداماتی است که در حوزه بانوان در اسلامشهر اجرا شده است .

وی در ادامه با بیان اینکه زنان و دختران در عرصه های مختلفی همچون سیاسی، اجتماعی و کار آفرینی درشهرستان اسلامشهر حضوری فعال و موثر دارند ادامه داد: 12درصد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در اسلامشهر را بانوان تشکیل می دهند .

/خبرنگار:محیا فرهمند نژاد/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار