رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

تولید ۱۲ درصد مرغ مادر کشور در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۱۲ درصد مرغ مادر کشور در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،عدیل سروی افزود: در حال حاضر ۱۲ درصد مرغ مادر کشور در استان اردبیل تولید می‌شود که این یک امتیاز بزرگ برای این استان است و برای رشد و ارتقای آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم .

وی افزود : تولید و پرورش مرغ از اقداماتی است که خوشبختانه در استان اردبیل با روند مناسبی پیش‌ می‌رود و کارآفرینان در این زمینه با ایجاد اشتغال‌زایی و مناسب و رونق صادرات محصول مرغ و تخم‌مرغ در پیشرفت و توسعه استان اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از دستاوردهایی که در این زمینه به دست آمده مدیریت و مصرف بهینه آب است که باید مورد توجه واقع شود و از روش‌های جایگزینی همانند این روش برای مقابله با بحران آب استفاده شود تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یابیم و شاهد خروجی‌های مناسبی در این راستا باشیم .

سروی بیان کرد: طبق آمار به دست آمده به طور میانگین سالانه در سطح استان اردبیل در حدود ۴۰ هزار تن گوشت سفید تولید می‌شود که امیدواریم بتوانیم با فراهم کردن زمینه‌های مناسب صادرات برای رشد این آمار راهکارهای مناسبی را ارائه داده و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم .

وی تصریح کرد: سالانه در استان اردبیل ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۶۵ هزار تن نیز شیر سفید تولید می‌شود که این مقدار مازاد بر نیاز استان بوده و به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در مدت چهار سال گذشته ۶۴ هزار راس تلقیح مصنوعی دام سنگین انجام داده شده و هم‌اکنون اجرای این عملیات در شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال در حال انجام است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد خروجی‌های مناسبی در این زمینه باشیم .

سروی با بیان این که استان اردبیل جزو استان‌های موفق کشور در تولید ملکه زنبور عسل است افزود: به طور میانگین سالانه ۶ هزار و ۴۰۰ تن عسل در اردبیل تولید می‌شود که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های استان اردبیل در تولید عسل استفاده کرده و برندسازی مناسبی داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار