معاون مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد:

تحصیل بیش از 400 هزار اتباع خارجی در مدارس کشور

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: طبق پیش‌بینی‌های ما در سال تحصیلی 96-97 بیش از 400 هزار دانش آموز اتباع در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۶۶۲۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگارپانا درمورد وضعیت ثبت نام اتباع خارجی در مدارس کشور اظهارداشت: اتباع خارجی مقیم ایران که اغلب شامل دانش آموزان افغانی و عراقی است با ارائه کارت ویژه حمایت تحصیلی امکان ثبت نام در مدارس دولتی کشور را دارند و مدارس موظف بوده تا براساس بخشنامه این کار را انجام دهند.

وی افزود: هنوز آمار دقیقی از روند ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد اما پیش بینی می کنیم حدود 400 تا 430 هزار دانش آموز اتباع در مدارس مشغول به تحصیل باشند.

حسینی اظهار کرد: اخذ وجه ثبت نام در مدارس دولتی از اتباع کاملا خلاف قانون بوده اما اگر این مساله در قالب کمک های مردمی و به طور اختیاری انجام شود، مشکلی ندارد.

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه ضوابط ثبت نام اتباع خارجی مانند دانش آموزان ایرانی است، گفت: تنها تفاوت اتباع خارجی با سایر دانش آموزان این است که این گروه از دانش آموزان به دلیل سنجش سلامت متفاوت با دانش‌آموزان ایرانی و ضرورت وجود کارت ویژه حمایت تحصیلی روند ثبت نام طولانی تری خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار