دیدار هیات پارلمانی ایران با رئیس مجلس نمایندگان اندونزی

هیات پارلمانی ایران شرکت کننده در نشست دو روزه مجمع جهانی پارلمانی پیرامون توسعه پایدار روز چهارشنبه در جزیره بالی با رئیس مجلس نمایندگان اندونزی دیدار و مذاکره کرد.

کد مطلب: ۶۶۲۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، 'محمد جواد جمالی نوبندگانی' عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که ریاست هیات ایران را در این نشست بر عهده دارد روز چهارشنبه در دیدار 'ستیا نوانتو' رئیس مجلس نمایندگان اندونزی پیام دعوت دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای اندونزیایی را برای سفر به تهران تسلیم وی کرد.
وی در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از مناسبات دوستانه و رو به رشد تهران - جاکارتا خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو کشور به ‌ویژه در زمینه مناسبات پارلمانی شد.
جمالی همچنین از حضور هیات اندونزیایی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تهران تقدیر و تشکر کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقطه نظرات مشترک دو کشور در خصوص فلسطین و مسلمانان روهینگیا در میانمار، اظهار امیدواری کرد با همکاری کشورهای اسلامی، مشکلات جهان اسلام رفع شود.
رئیس مجلس نمایندگان اندونزی نیز در این دیدار بر توسعه روابط دو جانبه به ویژه پارلمان های دو کشور تاکید کرد.
وی با تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل اعزام هیات ایرانی به این اجلاس و پیام دعوت از رئیس مجلس نمایندگان اندونزی، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک به این دعوت پاسخ گفته و از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
'جلال محمودزاده' عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و 'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز در این دیدار حضور داشتند.
نشست دو روزه مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار صبح چهارشنبه با حضور روسا و نمایندگان مجالس 47 کشور جهان و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در بالی اندونزی گشایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار