آغاز اولین جشنواره سوارکاری جانبازان و معلولان کشور در اهر

رییس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی گفت: اولین جشنواره سوارکاری جانبازان و افراد دارای معلولیت کشور در اهرآغاز شد.

کد مطلب: ۶۶۲۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد علی جاویدی اظهار داشت: اولین مسابقات انتخابی کشوری سوارکاری جانبازان و افراد دچار معلولیت (پارادرساژ) با نام جام ستارخان در این شهرستان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و استعدادهای بالقوه و فراوان ورزشی شهرستان اهر مقرر شد مسابقات انتخابی کشوری کمیته جانبازان و افراد دچار معلولیت کشوری در این شهرستان برگزار شد.
رییس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی از مهمترین شاخصه های ورزشی در این شهرستان را برگزاری مسابقات اسب سواری انتخابی کشوری عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و هماهنگی‌های گسترده ادارات و نهادهای شهرستانی بتوانیم میزبان خوبی برای این رویداد ورزشی کشور در شهرستان اهر شده و زمینه ثبت آن در تقویم سالانه ثابت کشور را بدست آوریم.
جاویدی گفت: در این جشنواره که از 15 تا 16 شهریور ماه برگزار و 28 سوارکار از چهار رده سنی و حرکتی و دو رده اختلالات ذهنی شرکت خواهند کرد.
وی افزود : این جشنواره برای نخستین باراست که در ایران برگزار می شود و به نوعی می گفت که انتخاباتی پارالمپیک (پارادرساژ) پاراالمپیک ویژه برای معلولین ذهنی است.
رییس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی گفت: این مسابقات با همکاری المپیک ویژه ایران، هیأت سوارکاری استان، هیئت ورزش های جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی، فرمانداری شهرستان اهر، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان شهرستان اهر، اداره بهزیستی شهرستان اهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، اداره آموزش و پرورش شهرستان اهر، اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمین چمن ورزشگاه تختی شهر اهر برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار