واعظی:مصمم به توسعه همکاری های تهران - باکو هستیم

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر توسعه روز افزون روابط تهران – باکو گفت: با توجه به ظرفیت های گسترده همکاری و اشتراکات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، مصمم هستیم با فعال کردن همه ظرفیت های موجود در مسیر منافع ملت های خود، روابط دو کشور را بیش از پیش توسعه دهیم.

کد مطلب: ۶۶۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمود واعظی روز سه شنبه در تماس تلفنی آقای شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رییس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان با بیان اینکه روابط دو کشور در چهارسال گذشته از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است، افزود: باید تلاش کنیم از دستاوردهایی که در چهار سال گذشته در مسیر تحکیم روابط محقق شده، با قوت صیانت کرده و در کنار آن سطح روابط را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

رییس دفتر رییس جمهور، تسریع در اجرای پروژه های مشترک و برنامه های توافق شده را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: همه تلاش ما باید این باشد که هرچه زودتر پروژه های توافق شده به سرعت عملیاتی شده و با شناسایی ظرفیت های جدید، در مسیر تحکیم روز افزون مناسبات دو کشور و افزایش سطح همکاری های دوجانبه و چند جانبه گام برداریم.

واعظی تصریح کرد: اجرای کامل آنچه در چهار سال گذشته توافق کرده ایم، سطح روابط دو کشور در دوره جدید را بیش از گذشته افزایش خواهد داد.

مصطفی شاهین وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رییس آذربایجانی کمیسیون مشترک دو کشور نیز دراین مکالمه تلفنی با تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به ریاست جمهوری و آرزوی موفقیت برای واعظی در مسوولیت جدید، گفت: در چهار سال گذشته با تلاش مشترک یکدیگر روابط دو کشور بهبود یافته و اقدامات مشترکی در راستای منافع دو ملت انجام گرفت و امیدوارم در دوره جدید نیز سطح مناسبات تهران- باکو بیش از پیش توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان مصمم است توافقات امضا شده را با سرعت به اتمام برساند و برنامه های جدیدی را نیز در راستای تقویت روابط ایران و آذربایجان تعریف و عملیاتی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار