در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

هشدار نسبت به ایمن‌سازی گود برج میلاد/ بحران آب در تهران

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به ایمن‌سازی سالن همایش‌های برج میلاد هشدار داد.

کد مطلب: ۶۶۱۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، افشین حبیب زاده در تذکر خود که در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران پس ارائه سوگندنامه نجفی بیان شد، درباره وضعیت بلاتکلیف گود مجاور برج میلاد تهران، گفت: ضروری است شهرداری هر چه سریع تر نسبت به پایدارسازی این گود اقدام کرده و بازرسی سنسورهای جابه جایی و سیستم‌های ابزار دقیق آن صورت گیرد.

محسن هاشمی در ادامه درباره گود برج میلاد توضیح داد: قبل از رسمیت شورای پنجم موضوعی در رسانه ها ازطرف یکی از اعضای شورای شهر چهارم مطرح شد که به دلیل خاکبرداری طولانی مدت و رها شده در کنار برج میلاد، خطراتی این برج را تهدید می‌کند.البته در همان زمان اعلام شد که چنین خطری متوجه برج میلاد نیست اما کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم با جدیت بیشتری به موضوع نگاه کرد. در نهایت معلوم شد خطری برج میلاد را تهدید نمی کند ولی سالن همایش های کنار برج میلاد مورد خطر واقع شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود:به دلیل سوء تفاهم ها بین شهرداری تهران، شورای شهر چهارم و کمیسیون عالی معماری و شهرسازی درباره طرح ساختمانی که قرار بوده در مجاور برج میلاد ساخته شود، این پروژه متوقف شد. در آن زمان گود برداری توسط سرمایه گذار انجام شده اما بیش از دو سال است که این گود رها شده است. در این گود عملیات نیلینگ انجام شد اما دو سال از عمر آن می گذرد، همچنین کارشناسان با استفاده از ابزار دقیق حرکت خاک را کنترل می کنند.

وی اضافه کرد: خارج از اختلاف نظر بین شورای چهارم و شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرداری باید هر چه سریع تر نسبت به تحکیم گود اقدام کند تا هیچ خطری متوجه سالن همایش ها نشود.

در ادامه حسن رسولی- عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان تذکرات پیش از دستور شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: از سازمان میادین میوه و تره بار بابت افزایش مراکز ذبح بهداشتی دام در عید قربان تشکر می کنم اما برای اولین بار بر خلاف برنامه همه ساله، میادین میوه و تره بار در روز عید قربان تعطیل بودند و مشکلات زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد شد. جای سوال است که چه کسی این دستور را داده است؟

همچنین محمدجواد حق شناس، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: رییس جمهور با حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت بعد از ۱۸ سال موافقت کرد که خبر خوبی برای شهروندان است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ابراز داشت: این اقدام هوشمندانه رییس جمهور هم به نفع دولت و هم به نفع مدیریت شهری است که از این طریق تشکر خودم را اعلام می کنم.

حجت نظری: حاجی، جای خود را به جوانان بدهد

همچنین حجت نظری نیز در جریان بیان تذکر خود با اشاره به تاکید بر موضوع نظارت شورا در بند چهارم سوگندنامه شهردار تهران، ابراز داشت: تقاضا دارم شهردار تهران برای انتخاب های خود پیش از اعلام عمومی مدیران، این افراد را با شورا مطرح کنند.

وی ابراز داشت: اگر روی مصادیق صحبت کنیم می تواند منشا فساد باشد. از این رو شهردار تهران باید نظر جمع شورا را لحاظ کرده و نظر کمیسیون های تخصصی را در این زمینه بگیرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از انتصاب حاجی در موسسه همشهری عنوان کرد: از حاجی تقاضا می کنم زمینه ساز حضور جوانان باشد و خیلی زود این مسئولیت را به جوانان واگذار کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر نظری تاکید کرد: آقای شهردار گفت من حاضر به مشورت گیری برای انتخاب افراد هستم. از این رو می توانید وقت بگیرید و نظرات خود را درباره افراد با ایشان مطرح کنید.

در ادامه جلسه محمد علیخانی، دیگر عضو شورای شهر نیز تاکید کرد: اعضای شورای شهر از طریق رسانه ها نباید متوجه انتصابات شوند و بهتر است مشورتی در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: حدود دو هزار و ۵۰۰ اتوبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد که با وجود اشکال در مخازن گاز خود درحال حرکت در شهر هستند. از شهرداری می خواهم هر چه سریع تر به این موضوع مهم و بحرانی رسیدگی کند چرا که این احتمال وجود دارد هر لحظه اتفاقی رخ دهد.

امانی: از افرادی که شائبه فساد مالی دارند در شهرداری تهران استفاده نشود

شهربانو امانی در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکری تاکید کرد: همه شهروندان تهرانی باید نگهبان آب باشند چرا که در بخش منابع آبی امروز در کشور با شرایط بحرانی مواجه شده‌ایم.

وی افزود: روز گذشته مشاهده کردم که محوطه بازی با آب شستشو می‌شود. با عجله آمدم و تذکر دادم که به جای آب دادن درختان از آن برای شستشوی کاشی‌ها استفاده نشود.

امانی ادامه داد: ما تنها می‌توانیم 20 درصد از سفره‌های زیرزمینی استفاده کنیم و نهایتا با برنامه ریزی، این میزان می‌تواند به 40 درصد افزایش پیدا کند. این در حالیست که امروز 110 درصد سفره‌های زیرزمینی آب خالی است.

وی با اشاره به مراسم ادای سوگند شهردار تهران تاکید کرد: امیدواریم این سوگند که با سلول سلول جان ادا می‌شود ما ایرانیان نیز با سلول سلول جان خود مصرف درست آب را در نظر بگیریم.

امانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: امروز شهردار پاکدست و ساعی تهران ادای سوگند خواهند کرد. این در شرایطی است که چشم همه مردم به شورا و شهردار تهران است. در همین مسیر و با توجه به انتخاب‌هایی که برای پست‌های مدیریتی شهرداری تهران انجام می‌شود مطمئنم که شهردار تهران بیش از ما دغدغه انتصاب افراد شایسته در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران را دارند. لذا همانطور که در دیدار یادگار امام مطرح شد حتی از افرادی که شائبه کوچکترین فساد مالی دارند نباید استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار