رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با پانا:

بازار طلا همچنان برای سرمایه گذاران جذاب است/خریداران چشم انتظار نتایج نشست1+5

خبرگزاری پانا : رییس اتحادیه طلا و جواهرتهران با بیان اینکه بازار طلا و سکه همچنان از جذابیت برای سرمایه گذاران برخورداراست ،اظهارکرد: نتیجه مذاکرات آتی ایران و 1+5 در پیش بینی بازار آتی طلا و سکه تاثیر گذار است .

کد مطلب: ۶۶۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

احمد وفادار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، درباره کاهش محسوس قیمت سکه و طلا در اواخر هفته گذشته، اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش قابل توجه مواجه شد که بر قیمت طلا در بازار داخلی نیز تاثیرگذار بود.
وی افزود: اما روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی با افزایش روبه رو شد که قیمت طلا و سکه را در بازار امروز افزایش می دهد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: جو روانی ناشی از نشست کارشناسان 1+5 که در روزهای 17 و 28 اسفند در تهران برگزار می شود بر قیمت طلا و سکه و ارز در بازار داخلی تاثیرگذار است.
وی عنوان کرد: نتیجه مذاکرات آتی ایران و 1+5 در پیش بینی بازار آتی طلا و سکه تاثیر گذار است.
وفادار با اشاره به اینکه بازار به شدت از نتیجه و اخبار ناشی از تحریم یا رفع تحریم حساسیت نشان می دهد، اظهارکرد: پس از انتشار اخباری درباره رفع برخی از تحریم های بانکی ایران در دو هفته گذشته قیمت طلا کاهش یافت اما بازار پس از یک روز کاهش ناشی از هیجانات، بازار روند افزایشی خود را در پیش گرفت که یکی از دلایل آن این است که قیمت دلار تا 12 دلار در بازارهای جهانی افزایش یافت.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری و سایر شاخص های اقتصادی در اروپا و آمریکا به صورت هفتگی اعلام می شود که بر روی قیمت های بازار جهانی طلا تاثیرگذار است و از سوی دیگر خریدهای چین که پس از یک تعطیلی چند روزه به بازار تقاضا افزوده شده برافزایش قیمت های جهانی تاثیر گذار بوده است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: در ایران نیز درخواست مجدد برای بازدید از تاسیسات هسته ای موجب افزایش قیمت طلا و ارز در بازار شد.
وفادار عنوان کرد: قیمت طلا در هفته های آینده افزایش شدید قیمت ناگهانی نخواهد داشت و خوش بینی به مذاکرات ایران و 1+5 می‌تواند وضعیت بازار طلا را در شرایط باثبات تری حفظ کند .
وی بیان کرد: بازار طلا و سکه همچنان از جذابیت برای سرمایه گذاران برخورداراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار