پیکر دانش آموزان جان باخته در سانحه رانندگی تشییع شد

مردم بندرعباس با حضور گسترده در مراسم تشییع دانش آموزان جان باخته در سانحه رانندگی مسیر بندرعباس - شیراز با آنان وداع کردند.

کد مطلب: ۶۶۰۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، در این آیین که در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد، معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش، استاندارهرمزگان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش، مسئولان استانی، فرهنگیان، دانش آموزان و قشرهای مختلف مردم در میان حزن و اندوه فراوان با خانواده جان باختگان ابراز همدردی کردند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این مراسم ضمن تسلیت این حادثه، از استاندار هرمزگان خواست روند بررسی کارشناسی و شناسایی عاملان آن طولانی نشود و گزارش آن هر چه سریع تر به مردم داده شود.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی همچنین متذکر شد: در بررسی این رویداد نباید دستخوش احساسات شد و سهم واقعی هر فرد باید مشخص شود.
وی ادامه داد: غفلت ها و بی توجهی ها در این اتفاق تلخ که دل های مردم هرمزگان را شکست موثر بوده است اما نباید به بهانه ای برای انتقام جویی و تخریب در فضای مجازی تبدیل شود.
آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: رعایت قانون در بین مردم کمرنگ است و یکی از نشانه های آن، کشته شدن سالانه هزاران نفر در حوادث رانندگی به دلیل سبقت و سرعت غیرمجاز و تخطی از قانون است.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم از تشکیل کمیته حقیقت یاب برای شناسایی دلایل و عوامل سانحه واژگونی اتوبوس اردوی دانش آموزان استان خبر داد.
جاسم جادری اظهار داشت: این کمیته با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان تشکیل شده و همه افراد و نهادهای مرتبط، موظف به همکاری با آن هستند.
وی اضافه کرد: نتیجه بررسی ها به اطلاع مردم خواهد رسید و با مقصران برخورد قانونی خواهد شد.
پس از این مراسم، پیکر شش دانش آموز جان باخته به زادگاه های آنان در جزیره هرمز، میناب و رودان منتقل شد، این در حالیست که پیکر یک دانش آموز نیز امروز در شهرستان حاجی آباد تشییع شده بود.
حدود ساعت پنج صبح جمعه دهم شهریور، اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگان اعزامی به اردوی ملی فرزانگان شیراز، در محدوده شهرستان داراب در استان فارس واژگون شد.
در این حادثه 9 نفر از جمله هفت دانش آموز دختر، مربی آنان و کمک راننده جان خود را از دست دادند و حدود 34 دانش آموز نیز مجروح شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار