عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

بیشتربودجه فرهنگی کشوربه هدرمیرود/لزوم مخاطب شناسی دربرنامه های فرهنگی

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: میلیارد ها ریال بودجه که به برنامه های فرهنگی اختصاص یافته اند به علت نبود استقبال مناسب از این برنامه ها و نبود شناخت کافی از مخاطب به هدر می روند.

کد مطلب: ۶۶۰۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد اسماعیل سعیدی در مراسم تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین حسین قدوسی با تقدیر از زحمات وی در طی سال های اخیر گفت: ایشان در طی این سال ها در عرصه های فرهنگی و تربیتی به خصوص در تربیت نوجوانان با زحمات و سخنان ارزشمند خود باعث شدند تا امروزه شاهد نتایج ارزشمندی باشیم.

وی با تشریح ویژگی های برجسته حجت الاسلام و المسلمین حسین قدوسی گفت: ایشان همزمان با فعالیت در کانون نهضت های اسلامی، با مخاطب شناسی که داشتند باعث می شدند تا بسیجی ها و سپاهیان بیشتر در برنامه های وی شرکت کنند و از برنامه های جذاب وی استقبال بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر لزوم مخاطب شناسی در کارهای فرهنگی گفت: هر نهاد یا شخصی که می خواهد در امورات فرهنگی از جمله در حوزه جوانان فعالیت داشته باشد می بایست از خصوصیات روحی آنان و شرایط اجتماعی آگاه باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در ارتباط با آتش به اختیار گفت: در این بحث نظرات متعددی از کارشناسان ارائه می شود که در کمیسیون اجتماعی مجلس کمیته ای تشکیل داده شده است تا در این راستا به اجماع نظرات پرداخته و شناسایی شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به قانون گذاری در راستای افزایش فعالیت های فرهنگی گفت: در این حوزه جلسات متعددی با فعالین حوزه های هنری تشکیل داده شده است تا با شنیدن مشکلات و نظرات آن ها بتوان گام های مثبتی برداشت.

مسئولین باید از ایشان الگو بگیرند

محسن بخت شکوهی رییس سازمان بسیج مداحان استان نیز در این مراسم گفت: روش های حجت الاسلام قدوسی هنرمندانه بوده و مسئولین می بایست از ایشان یاد بگیرند تا بدون صرف هزینه های کلان، بهترین نتیجه ها را بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به این که ایشان باعث پیوند مدرسه و مسجد شده اند، گفت: یکی از مصادیق آتش به اختیار همین حرکتی است که ایشان در طی دوران خدمت فرهنگی خود انجام دادند و این در حالی است که برخی از علما تنها به مساجد کفایت می کردند و ایشان با توجه به نوجوانان در این عرصه باعث آشتی وعظ و منبر با جوانان به وسیله عنصر طنز شدند.

نوجوانان و جوانان تبریز نیازمند یاری مسئولین در عرصه فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین قدوسی در ادامه این مراسم با تشریح وضعیت نامناسب فرهنگی در استان گفت: شاید در شهر قم چنین برنامه هایی ضرورتی نداشته باشد، اما امروز تبریز بیش از هر زمان به برنامه های فرهنگی تاثیر گذار نیازمند است واین در حالی است که بودجه فرهنگی در استان بسیار کم بوده و انتظاراتی را که از مسئولین داریم برآورده نمی شوند.

وی از خاطرات و فعالیت های فرهنگی خود در طی دوران گذشته گفت و ادامه داد: وقتی در کلاس حجت الاسلام و المسلمین قرائتی شرکت داشتم سعی می کردم دروسی که ایشان درس می دادند را به جای نوشتن شکل آن هارا بکشم و ایشان نیز به خوبی از این کار من استقبال کرد، همچنین ایشان و آیت الله جوادی عاملی از مشوق های من در این راه بودند.

قدوسی در ادامه افزود: خداوند در طی این سال ها توفیق کتابت کتاب های شهید مطهری را در 16 جلد، گناهان کبیره شهید آیت الله دستغیب و همچنین یک جزء از قرآن کریم را به اینجانب داده و این طرح ها جزو طرح های اولینی هستند که در کشور به صورت تصویری کتابت می شوند.

وی با تاکید بر ارزش کارهای فرهنگی به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان گفت: فعالیت هایی از این قبیل در شهر تبریز سخت است ولی با ارزش است و در حالت فعلی و با وجود موجی از فرهنگ غلط در جامعه، تبریز نیازمند کمک به نوجوانان و جوانان خود است و به همین دلیل است که کار در این حوزه ارزشمند می شود.

قدوسی همچنین افزود: خداوند زبان نسل نوجوان و جوان را به ما یاد داد تا ما بتوانیم به داد شهر خود برسیم و در صدد حل مشکلات اجتماعی آنان باشیم.

وی با اشاره به لزوم افزایش برنامه های فرهنگی موثر در استان گفت: این استان شاید برنامه های فرهنگی زیادی داشته باشد ولی این که این برنامه ها چه بازتابی در جامعه دارند بسیار مهم تر از آن است که صرفا این برنامه ها برگزار شود ونتیجه ای در پی نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قدوسی با اشاره به این که دلسوزی هر فرد به اخلاص وی باز می گردد، گفت: تبریز امروز نیازمند مسئولینی دلسوز بوده و تنها شرط اجرای برنامه های فرهنگی در تبریز و سایر شهرستان ها یاری مسئولین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار