کارشناس فرزانگان سازمان دانش آموزی کشور خبر داد:

وجود تمام ساحت های ششگانه ی سند تحول بنیادین در اردوهای تشکیلاتی

کارشناس فرزانگان سازمان دانش آموزی ابراز داشت:هدف سازمان دانش آموزی،آموزش مهارت های اجتماعی در راستای پرورش و در کنار آموزش مفاد درسی می باشد.

کد مطلب: ۶۶۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

زهرا کریمی در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش معمولا وزنه ی آموزش سنگین تر از پرورش است.
وی افزود: بنابراین هدف سازمان دانش آموزی،آموزش مهارت های اجتماعی در راستای پرورش و در کنار آموزش مفاد درسی می باشد.
کریمی با اشاره به یکی از شعارهای سازمان دانش آموزی در این دوره از برگزاری اردوها ابراز داشت: هدف ما از شعار توانمندسازی دانش‌آموز امروز، مقاوم‌سازی اقتصاد فردا این بود که دانش آموزان علاوه بر دروس تئوری،مهارت های عملی را برای زندگی اجتماعی بیاموزند.
این مقام مسئول در ادامه بر عدم وجود هرگونه تفاوتی در اردوهای آقایان و بانوان تاکید کرد و یکی از رویکرد های سازمان دانش آموزی کشور را استفاده از مربیان جوان دانست.
کریمی در پاسخ به این سوال خبرنگار پانا که علت برگزاری اردوهای تشکیلاتی چیست،ضمن تاکید بر محدود بودن زمان مدرسه ،گفت: اردوهای تشکیلاتی تنها آموزش مهارت های تشکیلاتی نیستند؛ بلکه دانش آموزان در این اردوها فعالیت های گروهی،زندگی در کنار هم و تاب آوری را می آموزند.
کریمی، اردوهای ملی-قطبی را در تربیت اجتماعی موثر دانست و گفت:دانش آموزان در اردو در شرایط سخت زندگی می کنند و وقتی به خانه بر می گردند، خانواده تغییر را احساس می کنند.
کارشناس تشکیلات فرزانگان سازمان دانش آموزی کشور ادامه داد:به جرئت می توان گفت که ما تمام ساحت های ششگانه ی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در اردوهای تشکیلاتی داریم و نمود آن را می توان در نماز جماعت و حفظ سوره ی حجرات تا مسابقات خطاطی و نقاشی و توجه به محیط زیست دید.
وی یکی از اهداف قطبی کردن اردوی ملی را پوشش بیشتر مناطق دانست و گفت:در سال های گدشته تنها 3000 نفر در اردوهای ملی شرکت می کردند اما امسال با حضور 16000 فرزانه و پیشتاز در اردوها،دانش آموزان از دورترین مناطق محروم ترین استان ها می توانند در اردوها حضور یابند.
او افزود: در واقع ما هزینه هایی که صرف بعد مسافت می شد را به خود برگزاری اردوها اختصاص دادیم.
کریمی قطبی شدن را سبب افزایش کیفیت آموزش های تشکیلاتی در مدارس به سبب تزریق 5000 مربی به آن ها دانست.
در پایان وی تصریح کرد:جای گل های خوشبوی هرمزگان در اردو خیلی خالی است و این ضایعه دل همه را به درد آورده است اما باید گفت که همدلی بقیه ی استان ها که سعی می کنند یاد و خاطره ی آن ها را گرامی دارند، تحسین بر انگیز است.
خبرنگار:نیلوفر رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار