جلوه گری 40 اسب در شانزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین

شانزدهمین جشنواره ملی اسب کاسپین با جلوه گری 40 اسب دهم شهریور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد .

کد مطلب: ۶۶۰۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،رییس انجمن اسب ایران و مسئول برگزاری این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره 40 اسب از زیر یک سال تا بالای 10 سال شرکت کرده اند.
هوشنگ افشاری با اشاره به استقبال خوب مردم و شرکت کنندگان از این جشنواره افزود: اسب های شرکت داده شده در این جشنواره داورانی بر اساس ویژگی های شاخص اسب کاسپین از جمله فنوتیپ اسب، درصد خالص بودن نژاد اسب براساس مقررات بین المللی اسب کاسپین و سایر ویژگی های مورد نظر اسب های حاضر را ارزیابی و برترین ها را انتخاب می کنند.
وی با انتقاد از تبلیغات منفی و تشویش اذهان عمومی در خصوص برگزاری این جشنواره در فضای مجازی تصریح کرد: برگزاری جشنواره اسب کاسپین بر اساس ماده 10 و 17 نظامنامه وزارت جهاد کشاورزی در راستای تولید ، اصلاح نژاد ، صدور شناسنامه و تبار نامه است و ربطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد.
افشاری یادآور شد : تاکنون هر شانزده دوره جشنواره اسب کاسپین بدون هیچ تخصیص اعتباری برگزار شده و خوشبختانه می بینیم از سراسر نقاط کشور برای حضور و بازدید از این جشنواره به این مکان مراجعه می کنند.
بر اساس اطلاعات علمی اسب کاسپین قدیمی ترین نژاد اسب در دنیا و پایه دیگر اسب ها از جمله اسب عرب و ترکمن است. زنده یاد لوئیز فیروز اسب کاسپین را از ایران به جهانیان شناساند و پس از آن با بررسی های علمی روشن شد که پیشینه وجود این اسب در کرانه دریای خزر به بیش از پنج هزار سال پیش باز می گردد.
اسب کاسپین قابلیت های زیادی برای پرش دارد و اسبی رام، دارای سری کوچک، چشمان بزرگ، گوشهای کوتاه، پیشانی پهن ، پاهای ظریف ، سمهای بیضی و محکم ، رنگ یک پارچه و حرکات نرم است.
این اسب اصیل ایرانی توسط مجامع مختلف بین المللی در معرض خطر انقراض معرفی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار