در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بازبینی لایحه تامین امنیت زنان در قوه قضائیه

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخصوص تعیین تکلیف لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: بررسی و بازبینی این لایحه هم اکنون در اختیار قوه قضائیه قرار دارد.

کد مطلب: ۶۶۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پروانه سلحشوری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در توضیح این خبر اظهارداشت: بررسی و تدوین لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت حدود سه سال در معاونت امور زنان انجام شد و در این مسیر گروه های مختلفی از جمله کمیسیون حقوق بشر بر روی آن کار کارشناسی انجام داده اند و این لایحه مراحل تخصصی خود را در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی کرده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت پس از معاونت امور زنان، در کمیسیون هیأت دولت مورد موافقت قرار گرفت و پس از آن برای بررسی بیشتر به معاونت حقوقی قوه قضائیه ارجاع داده شده تا در جلسات تخصصی این معاونت، لایحه تأمین امنیت زنان به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: البته نباید فراموش کرد که لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت با سند امنیت زنان متفاوت است. در واقع سند امنیت زنان ماده 227 برنامه پنجم توسعه نیز اکنون آماده تصویب است که البته شامل سند راهبردی امنیت زنان در روابط اجتماعی می‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار