واکنش عراقی به برخی حاشیه سازی ها:

رانندگی در شب طبق شیوه نامه اردوهای دانش آموزی انجام شد

معاون اردویی و فضاهای پرورشی اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به برخی حاشیه سازی ها گفت: تردد در شب به منظور شرکت در اردوهای دانش آموزی طیق قوانین آیین نامه اردوها است که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

کد مطلب: ۶۶۰۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

علی عراقی در گفت و گو با خبرنگار پانا در پاسخ به این سوال که در پی سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در داراب استان فارس که منجر به جان باختن هفت دانش آموز شد انتقاداتی نسبت به رانندگی در طول شب وارد شد و آیا این انتقاد درست است؟ اظهارداشت: شیوه نامه اردوها و بازدید ها براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 82 تدوین شد و براساس همین مصوبه وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم موظف به تنظیم آیین نامه ها و مقررات لازم شدند.

وی افزود: شیوه نامه اردوها و بازدیدها در آموزش و پرورش در 4 فصل آماده شد که فصل سوم‌ آن به بحث مقررات ایمنی اردوها پرداخته است و در این بخش هر چیز لازم در مورد شرایط برگزاری ایمن اردو آورده شده است.

عراقی با اشاره به اینکه این شیوه نامه براساس نظرات کارشناسی و طبق ضوابط دقیق تدوین و مستندسازی شده است گفت: در این شیوه نامه تمام قوانینی که بخش های امنیتی و حمل و نقلی برای رانندگان و وسایل نقلیه دارند به طور کامل آمده است و هیچ استثایی در این بخش وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا قبل از سال 89 تردد در شب ممنوع بود اما با خواست استانها و بازنگری انجام شده تردد در شب به شرط رعایت ضوابط و قوانین و حفظ ایمنی لازم این ممنوعیت برداشته شده و به استانها ابلاغ شد. بعد از آن ابلاغ، تردد برای اردوها در شب نیز مجاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار