همزمان با ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع):

مراسم سنتی مسلمیه در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد

با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) فرستاده امام حسین (ع) به شهر کوفه، هیئت‌های عزاداری به مدت 3 شب در قالب دسته‌های سوگواری به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مشرف شده و به عزاداری پرداختند.

کد مطلب: ۶۶۰۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این مراسم که از نماز مغرب و عشاء تا نیمه های شب برپا شد طبق یک سنت صد ساله هیئت های عزادار، از بازار شهر ری به نوبت وارد صحن اصلی حرم حضرت عبدالعظیم شده و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
این برنامه همانند سنوات گذشته در سه شب و با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... در این شب ها، آمادگی های لازم را برای حضور هیأت های عزادار و عاشقان آل الله فراهم آوردند.

شب گذشته نیزدر شب شهادت حضرت مسلم ابن عقیل علیه السلام و در سومین شب از مراسم مسلمیه و شب عرفه (نهم ذیحجه)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، باحضور هیات های مذهبی، مملو از عزاداران و عاشقان حسینی شد و کربلای ایران عطر محرم گرفت.

در این آیین سنتی و مذهبی دسته های سینه زن به همراه زائران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در صحن ها، نقاط مختلف و مسیرهای منتهی به حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.

بخش اعظم صحن های اصلی آستان مقدس مملو از جمعیت شده و عاشقان خاندان عترت و طهارت علیهم السلام در کنار مزار مطهر محدث والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی و امامزادگان مجاور علیهم السلام در سوگ شهادت سفیر کربلا به عزاداری پرداختند.

لازم به ذکر است که این مراسم از دوشنبه شب، 6 شهریورماه آغاز و تا 3بامداد روز پنجشنبه 9 شهریورماه ادامه یافت.

همچنین مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه روز پنجشنبه 9 شهريورماه در مصلاي بزرگ ري، از ساعت 15:30 با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط قاري ممتاز آقاي رمضان خلیلی آغاز و در ادامه ذاكر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السّلام آقاي منصور نورائی به مرثيه سرائی و قرائت دعای عرفه و آقای حامد رضوانفر به مرثیه سرائی، خواهند پرداخت.


/خبرنگار: علی جعفری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار