مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نقش زنان فرهنگی سرپرست خانواده در تامین آرامش و تربیت فرزندان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نقش خطیر زنان سرپرست خانوار در تربیت فرزندان و مدیریت خانواده را یادآور شد و خطاب به زنان سرپرست خانواده گفت: شما نقش مهمی در برقراری آرامش در خانواده دارید و توانایی حفظ این آرامش و این که نگذارید شیرازه خانواده بعد از نبود پدر از هم بپاشد نوعی هنر محسوب می شود .

کد مطلب: ۶۵۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در دوره آموزش ضمن خدمت بانوان فرهنگی سرپرست خانواده در اردوگاه الغدیر ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حوزه تعلیم و تربیت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امروز همزمان با آخرین روز هفته دولت 51 پروژه آموزشی، پرورشی، رفاهی و درمانی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به صورت متمرکز در سراسر استان افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: با استفاده از منابع و ظرفیت های درون و برون سازمانی همواره نگاه ما رضایتمندی همکاران فرهنگی است و امروز نیز 2 مرکز رفاهی برای رعایت حال فرهنگیان در استان افتتاح شد و 8 مرکز رفاهی نیز در حال احداث هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته افزود: علی رغم تنگناهای مالی و کمبود اعتبارات استانی کارها و اقدامات خوبی در حوزه آموزش و پرورش در این چهار سال انجام گرفته است که کسب 4 رتبه برتر کنکور سراسری در سال تحصیلی جاری نشان از اقدامات اساسی انجام گرفته در این بخش است.
پاشایی اضافه کرد: دو سال متوالی در آزمون نهایی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان که به صورت نهایی برگزار می شود 5/1 نمره معدل این دانش آموزان بیشتر شده است.
وی توجه به مسایل علمی و دانش بنیان را بسیار پراهمیت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 39 ناحیه و منطقه آموزشی استان دارای پژوهش سرا و آزمایشگاه هستند و افزایش و توسعه آزمایشگاه ها و تجهیز آن ها را در دستور کار داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: در کنار برنامه های آموزشی و علمی توجه به مسایل و برنامه های پرورشی را همواره مورد تاکید قرار داده ایم و در این راستا اقدامات مهم و اساسی در استان انجام گرفته است.
پاشایی ادامه داد: آموزش دانش آموزان برای مدیریت فضای مجازی از الویت های اساسی آموزش و پرورش استان است.
وی افزود: استان آذربایجان شرقی و تبریز شهر اولین ها و شهر سردارها و علامه ها است و بزرگان زیادی را در حوزه تعلیم و تربیت تقدیم کشور کرده است و ما همواره باید این جایگاه را حفظ کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه نقش خطیر زنان سرپرست خانوار در تربیت فرزندان و مدیریت خانواده را یادآور شد و خطاب به زنان سرپرست خانواده گفت: شما نقش مهمی در برقراری آرامش در خانواده دارید و توانایی حفظ این آرامش و این که نگذارید شیرازه خانواده بعد از نبود پدر از هم بپاشد نوعی هنر محسوب میشود .
وی افزود: جوهره انسان ها در سختی ها مشخص می شود و شما شیر زنان باید مشکلات زندگی را به تدریج حل کنید و هرگز اجازه ندهید مشکلات روی هم انباشته شوند.
پاشایی ادامه داد: به تحصیل و تربیت فرزندانتان بسیار اهمیت دهید که این نوعی سرمایه گذاری برای آینده است و مطمئن باشید اداره کل آموزش و پرورش استان تا حد امکان در کنار شماست و برای حل مشکلات شما تلاش می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: انتخاب رشته ای که آینده فرزند را نظر شغلی تامین کند برای همه خانواده ها مهم است ولی این امر در خانواده های شما با اهمیت تر است پس در هدایت تحصیلی فرزندانتان هوشیار باشید.
پاشایی بر داشتن برنامه تاکید کرد و افزود: کانون گرم خانواده، اداره، مدرسه همه نیازمند برنامه ریزی هستند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

طیبه معرفت مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان در امور بانوان نیز در جریان این دوره یاد آور شد: برگزاری اردوی آموزشی فرهنگی بانوان فرهنگی سرپرست خانواده در اردوگاه الغدیر تبریز در راستای توان افزایی بانوان فرهنگی در این اردو انجام گرفت.

این دوره آموزشی برمبنای آمو زه های دینی با حضور دکتر ترابی برگزار شد.

در پایان این دوره به قید قرعه به ده نفر از بانوان، سفر زیارتی مشهد مقدس همراه با خانواده و به 7 نفر نیز هدیه غیرنقدی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار