فرماندار تبریز تاکید کرد:

تبریز روی گسل/ ضرورت ایجاد فضاها و زیرساخت های لازم آموزشی

فرماندار تبریز تاکید کرد: اگر می خواهیم مشکلات اساسی کشور برطرف شود باید به آموزش و پرورش توجه کنیم چرا که آموزش و پرورش در کنار کادر فرهیخته و فرهنگیان دلسوز و نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور، ضرورت ایجاد فضاها و زیرساخت های لازم را دارد.

کد مطلب: ۶۵۹۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در مراسم افتتاحیه پروژه های هفته ی دولت آموزش و پرورش استان گفت: در تمدن اسلامی اولین مدرسه و مرکز حکومت مسجد بود و کارهای اسلامی از این مکان شروع شد اما به مرور زمان لازم شد در کنار هر مسجد مدرسه ای ساخته شود و به عبارت دیگر مدارس در مسیر اهداف مسجد شکل گرفتند .

فرماندار تبریز تصریح نمود: در جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های مدارس اکثرا در جهت اهداف والای اعتقادی و دینی است که به آنها باور داریم و عشق می ورزیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرزندان کشور از دیگر رسالت های مدارس است، افزود: حتی سطح معلومات و دانش علمی دانش آموزان ایران بالاتر از کشورهای توسعه یافته است البته این به معنای نادیده گرفتن مشکلات فضاهای آموزشی کشور نیست .

شهرتی فر خاطرنشان شد:یکی از مشکلات که در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته اصلاح فضاهای آموزشی است و باید در این راستا از خیرین مدرسه ساز استان تقدیر کنیم .

وی ادامه داد: اگر می خواهیم مشکلات اساسی کشور برطرف شود باید به آموزش و پرورش توجه کنیم چرا که آموزش و پرورش در کنار کادر فرهیخته و فرهنگیان دلسوز و نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور ضرورت ایجاد فضاها و زیرساخت های لازم را دارد.

فرماندار تبریز با اشاره به ارتقاء سطح آموزش و پرورش از رتبه 15 به دوم و افزایش 1.5 درصدی رتبه کنکور، گفت: همه این موفقیت ها مدیون همکاری ها و هم افزایی ها و تلاش های مدبرانه مدیرکل محترم و همکارانشان است.

وی با تاکید بر وجود گسل فعال و خطرناک در شهر تبریز توجه به وضعیت مدارسی که نیاز به بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی دارند را ضروری دانسته و گفت: چرا که هرگونه سهل انگاری و تاخیر در توجه به فضاهای آموزشی باعث خواهد شد تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه شرمنده مردم و خداوند باشیم.

شهرتی فر ابراز کرد: در دوره دوم دولت و تدبیر که با رای قاطع مردم ایران انتخاب شد امیدواریم مشکلات اساسی کشور اعم از مشکلات اقتصادی و نیازهای عمومی جامعه برطرف شود و در انتهای دوره دوم دولت تدبیر و امید گزارشات رضایت بخشی را به مردم و مقام معظم رهبری تقدیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار