استاندار مازندران خبر داد

افزایش هشت درصدی تولید برنج مازندران در سال جاری

استاندار مازندران گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید برنج بین پنج تا هشت درصد افزایش یابد و کشت دوباره برنج (ریتون) نیز در استان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۶۵۹۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، ربیع فلاح جلودار بعدازظهر سه شنبه در هفتمین جلسه شورای اداری استان با یاد خاطر شهیدان رجایی و باهنر از آنان بعنوان الگوی مدیریت جهادی یاد کرد و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید شاهد توسعه زیرساخت های مختلف در استان هستیم و افتتاح بیش از 7 هزار پروژه به ارزش هشت هزار میلیارد تومان از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: سالانه حدود دو هزار میلیارد تومان پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است.

استاندار مازندران گفت: از این میزان 872 پروژه به ارزش 419 میلیارد تومان در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفته است.

فلاح کسب مدال طلای حسن یزدانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد در فرانسه را تبریک گفت و افزود: مازندران پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف از جمله ورزش دارد.

وی به چالش های موجود در استان اشاره کرد و با بیان اینکه گفت: پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید به بیش از یکهزار و 100 واحد تولیدی در بخش های مختلف از جمله تلاش ها برای رفع مشکلات بوده است.

استاندار مازندران به صنعت کشاورزی به عنوان قطب اول توسعه نام برد و گفت: پیش بینی می شود امسال میزان تولید برنج بین پنج تا هشت درصد افزایش یابد و کشت دوباره برنج (ریتون) نیز در استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: علیرغم محدودیت و کمبود آب، وضعیت کشاورزی بویژه برنج هر سال با رشد روبرو بوده است.

فلاح با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان براثر سرما به باغات و محصولات کشاورزی خسارت وارد شده است، گفت: علیرغم مشکلات و کمبودهای موجود، مازندران در حوزه های مختلف پیشگام بوده است.

وی از گردشگری به عنوان ظرفیت مهم در جذب گردشگر و توریسم یاد کرد.

فلاح با اشاره به اقدامات دولت در حوزه عمرانی افزود: 1500 کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردم زیرساخت های استان در حوزه راه های روستایی روکش آسفالت شده است.

استاندار مازندران با عنوان اینکه مازندران در تولید 14 نوع محصول رتبه برتر کشور را دارد ادامه داد: اگر آب مورد نیاز کشاورزی با توجه به میزان بارندگی و روان آب ها تامین شود، حوزه کشاورزی با رشد خوبی مواجه خواهد شد.

فلاح از اشتغال استان به عنوان یک چالش یاد کرد و گفت: 15 هزار شغل در استان از طریق فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی ایجاد شده است که 30 درصد اشتغال را تشکیل می دهد.

وی اشتغال فارغ التحصیلان را مهمترین چالش در استان برشمرد و گفت: با افتتاح مراکز فناوری و نوآوری در سطح استان می توان به ایجاد اشتغال کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار