در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

استان‌های دارای بیشترین متقاضی بیمه کارگران ساختمانی

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه هستند، گفت: در سال جاری ادامه پوشش بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار تأمین اجتماعی قرار دارد.

کد مطلب: ۶۵۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد

بهروز کریمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی اظهارداشت: طبق قانون سازمان تأمین اجتماعی مکلف شده سالانه 200 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد که این برنامه در دستور کار سازمان قرار دارد و افرادی که متقاضی این نوع بیمه باشند، تحت پوشش قرار می گیرند.

ادامه پوشش بیمه کارگران ساختمانی در سال جاری

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در سال جاری نیز بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار تأمین اجتماعی قرار دارد که تا پایان سال به مرور کارگرانی که متقاضی بیمه باشند را تحت پوشش قرار دهد.

یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند

وی با تأکید بر اینکه کارگران ساختمانی که متقاضی بیمه هستند باید در سامانه خدمات رفاهی ثبت نام کرده باشند، گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش هستند که تا پایان سال باقی کارگران نیز تحت پوشش قرار می گیرند تا کارگر ساختمانی متقاضی پشت نوبت بیمه نداشته باشیم.

این مقام مسئول در سازمان تأمین اجتماعی همچنین درخصوص تعداد متقاضیان پشت نوبت بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: با توجه به اینکه متقاضیان پشت نوبت در سامانه ثبت نمی شود، تعداد آن ها به طور دقیق مشخص نیست اما وقتی در سامانه خدمات رفاهی ثبت نام کنند، پس از آن پرونده ها از طرف انجمن صنفی کارگران ساختمانی برای اینکه کارگر ساختمانی بودن آن ها تأیید شود، بررسی می شود و این افراد باید کارت مهارت فنی داشته باشند. پس از طی این مراحل، کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی می شوند و در نهایت تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

آمار کارگران ساختمانی در کشور

وی درباره تعداد کارگران ساختمانی نیز اظهارداشت: آماری که از سوی هیأت مدیره انجمن صنفی اعلام شده، حدود یک میلیون و 400 هزار کارگر ساختمانی در سطح کشور وجود دارد که هم اکنون یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه هستند و اگر این رویه ادامه پیدا کند همه کارگران واقعی ساختمان تحت پوشش قرار می گیرند.

کریمی یادآور شد: اینکه گفته می شود کارگر واقعی به این دلیل است که با توجه به اینکه پوشش این نوع بیمه، کمک دولت را در بردارد و سهم کارگر 7 درصد است، متقاضی زیاد است و ممکن است فردی کارگر واقعی ساختمان نباشد و درخواست های کاذب وجود داشته باشد.

استان‌های دارای بیشترین متقاضی بیمه کارگران ساختمانی

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به استان‌های بیشترین متقاضی بیمه کارگران ساختمانی گفت: استان های مازندران، شهرستان های تهران(پاکدشت و ورامین)، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی تعداد تقاضا برای بیمه کارگران ساختمانی زیاد است چرا که در این استان ها رونق ساخت و ساز نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار