مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درگذشت ابراهیم یزدی را تسلیت گفت

طی پیامی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درگذت ابراهیم یزدی را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۶۵۸۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا‌، متن پیام به شرح زیر است:

در گذشت یکی از چهره های نامدار و تاثیر گذار انقلاب اسلامی و از یاران باسابقه امام و انقلاب، جناب آقای دکتر ابراهیم یزدی، موجب تاسف و تاثر گردید.

او بیش از نیم قرن در راه آزادی و سربلندی ایران و اسلام ،در خارج و داخل ،تلاش بی وقفه داشت و پیش از انقلاب در آمریکا وکالت امام خمینی را بعهده داشت و در پاریس از یاران مورد اعتماد امام بود .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مناصب مهمی را در دولت موقت و پس از آن در مجلس شورا عهده دار گشت. بعد از کناره گیری از مناصب دولتی همواره با قرآن انس داشت و چند سوره از قرآن را تفسیر کرد.

با وجود اختلاف سلیقه‌ای که با مسولین نظام داشت، هیچگاه خود را از اصل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب جدا نکرد وسخنان و انتقادهای خود را صریح و بی‌پرده میگفت و تا آخرین لحظات عمرش با صبوری و بردباری از دلسوزان نظام بود.

سزاوار بود که با امثال مرحوم دکتر یزدی، که سالها برای مبارزه باظلم و تحقق آرمانهای اسلامی تلاش کردند ، برخوردهای بهتری صورت می‌گرفت و اختلاف سلیقه ها به همدلی ها روی می آورد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه، فقدان آن مرحوم را به ملت ایران و خانواده معززایشان و یاران آن مرحوم، تسلیت می گوید و از خدای متعال علو درجات و حشر با ائمه اطهار را برای آن مرحوم مسئلت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار