شیوع بیماری تب کریمه در استان تهران گزارش نشده است

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت:در عید قربان و عرفه 30 جایگاه ثابت و سیار با هماهنگی دامپزشکی، در سطح شهر تهران در نظر گرفته شده است. قیمت هر کیلوگرم گوشت لاشه گوسفندی، 31هزار و 500 تومان به فروش می رود.

کد مطلب: ۶۵۸۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران,یوسف جلوخانی افزود: با هماهنگی لازم با اداره کل دامپزشکی استان و سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه و تشکل های مربوطه درعید قربان 60هزار راس دام سبک زنده با قیمت تعیین شده (عرضه و تقاضا)به فروش می شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم گوشت لاشه خود را از جایگاههای پشتیبانی امور دام و فروشگاههای عرضه خریداری کنند گفت: خریداری بهداشتی گوشت از اماکن مجاز می تواند از شیوع برخی بیماری ها از جمله تب کریمه کنگو جلوگیری کنند.
مدیرکل امور پشتیبانی دام استان تهران تاکید کرد: با شیوع بیماری تب کریمه کنگو در دام های زنده، مردم باید ذبح گوشت مصرفی را در خیابان ها و منازل انجام ندهند.
به گفته جلوخانی تاکنون هیچ گونه نگرانی و احتمال بیماری تب کریمه در استان تهران گزارش نشده است.
وی گفت: در عید قربان و عرفه 30 جایگاه ثابت و سیار با هماهنگی دامپزشکی، در سطح شهر تهران در نظر گرفته شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت لاشه گوسفندی، 31هزار و 500 تومان به فروش می رود.

* عرضه روزانه 100تن گوشت گوسفندی وارداتی در فروشگاههای پایتخت
جلو خانی اظهار کرد: روزانه 100تا 300تن گوشت وارداتی از کشورهای قزاقستان، مغولستان، گرجستان، ارمنستان و استرالیا در فروشگاههای زنجیره ای و قصابی پایتخت توزیع می شود.
وی افزود: قیمت هر کیلو گرم گوشت لاشه آسیای میانه و استرالیا نیز به ترتیب 31هزار و 500 و 33 هزار تومان به فروش می رسد.
مدیرکل امور پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه این نهاد می تواند مصارف برخی ارگانها از جمله زندان ها، دانشگاهها و بیمارستان ها در مصرف گوشت قرمز گوساله را فراهم کند اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم سردست و ران 21 و 22 هزار تومان عرضه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار