بادامچیان: شهادت برای انسان فانی، جاودانگی می‌آورد

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: همه انسان‌ها از مرگ می‌ترسند و پیش از نهضت امام خمینی(ره) نیز همین ترس بر مردم ایران حاکم بود، اما امام(ره) این فرهنگ غیرالهی را به فرهنگی ارزشی، خدایی و فرهنگ اسلام خالص عاشورایی تبدیل کرد.

کد مطلب: ۶۵۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اسدالله بادامچیان در یادواره کشوری شهید مدافع حرم مرتضی عطایی و ۲۰۰۵ شهید اصناف و بازار خراسان رضوی که در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد، با اشاره به این‌که «شهادت نه یک انتخاب بلکه یک انعام الهی است»، اظهار داشت: این انعام الهی به خاطر ویژگی‌های شهادت است که بالاترین سعادت، خوشبختی و جاودانگی را برای انسانی که فانی است به ارمغان می‌آورد.

وی درباره شهیدان مهدی عراقی و فرزندش حسام‌الدین، افزود: شهید عراقی، برادر و فرزند عزیز امام خمینی(ره) بود و به فرمایش امام(ره) او به منزله ۲۰ مرد بود و برای او کم بود در بستر از دنیا برود.

بادامچیان ادامه داد: شهید رجایی و باهنر دو شخصیت ارزشمند دولت کریمه اسلامی بودند و ملت ما هنوز حسرت چنین دولتی را دارد، شهید اندرزگو نیز شهید قهرمانی بود که ۱۴ سال سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را سرگردان کرد و در ماه رمضان با زبان روزه به دیدار معبود رفت و همسرش می‌گفت به اندازه پول امروز چند میلیارد برای اسلحه در اختیارش بود اما برای ناهار ظهر با نان و پنیر به خانه می‌آمد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «همه انسان‌ها از مرگ می‌ترسند و پیش از نهضت امام خمینی(ره) نیز همین ترس بر مردم ایران حاکم بود»، افزود: امام این فرهنگ غیرالهی را به فرهنگی ارزشی، خدایی و فرهنگ اسلام خالص عاشورایی تبدیل کرد که می‌گوید اگر می‌خواهی جاودانه باشی، شهادت را به دست بیاور همان‌گونه که خداوند فرموده است، «شهیدان را مرده نپندارید بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند».

وی علت ترس از مرگ را بی‌خبری از دنیای پس از مرگ دانست و عنوان کرد: ما می‌دانیم اگر کسی با شهادت از این دنیا برود، از گناهانش چشم‌پوشی می‌شود، لطف الهی شامل حالش و شایسته مقام قرب الهی می‌شود، به همین دلیل هم شهدا هنگام شهادت‌شان خوشحال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار