آیت‌الله مجتهد شبستری: تخریب دولت به هیچ وجه به صلاح کشور نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تخریب دولت به هیچ وجه به صلاح کشور نیست اما انتقادهای سازنده لازم و مفید است.

کد مطلب: ۶۵۸۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری این مطلب را روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ جایگاه این مجلس در قانون اساسی گفت: مجلس خبرگان رهبری دو وظیفه اصلی یعنی تعیین رهبری و دیگری نظارت بر واجدیت شرایط رهبری را برعهده دارد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه از دوره اول مجلس خبرگان رهبری تا کنون عضو این نهاد بوده افزود: در اواخر دوره اول مجلس خبرگان رهبری حادثه ناگوار ارتحال امام راحل پیش آمد و مجلس کمتر از 24 ساعت توانست آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبری انتخاب کند که یک انتخاب اصلح انجام شد و دوست و دشمن به اصلح بودن این انتخاب اعتراف دارند.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری باید رصد کند که آیا رهبری که تعیین کردند صفات لازم را دارد یا آن شرایط را از دست داده است که به این منظور کمیسیون تحقیق در مجلس خبرگان رهبری فعالیت می کند که مهمترین کمیسیون این مجلس است.

عضو کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: براساس بررسی های صورت گرفته در این کمیسیون تا کنون نه تنها نقطه ضعفی در رهبری فعلی مشاهده نشده است بلکه هر روزی که از عمر رهبری و کشور می گذرد آثار مدیریت و مدبری قوی تری در ایشان دیده می شود و دارای شرایط کامل رهبری هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در پاسخ به سوالی درباره ضرورت حمایت همه گروه های سیاسی از دولت دوازدهم گفت: آنچه مسلم و خواسته رهبر معظم انقلاب است و مصلحت کشور ایجاب می کند این است که تخریب دولت به هیچ وجه به صلاح کشور نیست اما انتقادهای سازنده لازم و مفید است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: دولت جدید دولتی است که رییس جمهور رای اکثریت مردم را کسب کرده و کابینه را تشکیل داده است اگر مجلس و دلسوزان نظام نقاط ضعفی از آن ببینند باید تذکر دهند.

وی ادامه داد: باید رقابت های انتخاباتی به رفاقت ها تبدیل شود و با دولت همکاری شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در جاهایی که لازم است باید این عملکرد تایید و در برخی جاها نیز تذکر داده شود.

سیاست ایران حمایت از سوریه است

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه در خصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله سوریه گفت: سوریه از آنجا که در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم قرار گرفته همواره مورد تهدید دشمنان بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به سوریه کمک کرده و سیاست ایران در قبال سوریه سیاست موفقی بوده است به طوری که مسوولان سوریه و عراق اعتراف می کنند اگر حمایت ایران نبود ما سقوط می کردیم.

وی ادامه داد: سیاست رهبر معظم انقلاب، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت از سوریه است و معتقدیم این مردم سوریه هستند که باید دولت خود را انتخاب کنند و مردم این کشور بشار اسد را خواسته اند و بیگانگان حق ندارند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کنند.

نظر رهبری و مسوولان قوا تقویت صعب دفاعی و موشکی کشور است

آیت الله مجتهد شبستری در ارزیابی صنعت دفاعی و موشکی کشورمان گفت: از نظر قرآنی وظیفه داریم به لحاظ دفاعی تقویت شویم و همیشه دارای قدرت باشیم.

وی ادامه داد: در برجام در خصوص مسایل موشکی صحبتی نشده و توافق صورت گرفته درباره انرژی هسته ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نظر رهبر معظم انقلاب و مسوولان قوا این است که ما باید اقتدار خود را حفظ کنیم و صنایع موشکی را تقویت کنیم؛ مردم نیز خواستار تقویت صنایع دفاعی و موشکی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار