عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با پانا:

اکنون در بهترین شرایط هماهنگی بین قوای اجرایی و نظامی هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما اکنون در بهترین شرایط هماهنگی بین قوای اجرایی و نظامی هستیم اینکه عده ای از کارشناسانی نظرشان غیر از این موضوع است اطلاعاتشان در این زمینه کم است و اگر اطلاعتشان تکمیل شود با ما هم نظر خواهند شد.

کد مطلب: ۶۵۸۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره اظهار نظر اخیر امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء مبنی بر اینکه برای دفاع هم موشک و هم گفت‌وگو ضروری است اظهار کرد: فرماندهان نظامی ما به دنیا پیام می فرستند که ما پشتیبان وزیر خارجه هستیم و از همه ابزار دیپلماتیک استفاده می کنیم اما اگر شما بخواهید با زبان زور و تهدید با ما صحبت کنید ما کشور قدرتمندی هستیم و با شما برخورد خواهیم کرد.

وی یادآورشد: ما اکنون در بهترین شرایط هماهنگی بین قوای اجرایی و نظامی هستیم و برای اینکه دست رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه بسته نشود با زبان دیپلماتیک سخن می گویند و موضوع صلح و آرامش را مطرح می کنند و زمانی که این زبان کارگر نباشد قدرت نظامی و دفاعی ما را به رخ آنها می کشند .

حسن بیگی درباره هماهنگی نیروهای نظامی با دولت گفت: در رأس مملکت مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا واز سوی دیگر به عنوان رهبر و بر اساس اصل 110 قانون اساسی اختیارات کل قوا را دارند و سیاست داخلی و خارجی و استراژی های نظام توسط ولی فقیه تبیین می شود و بر این اساس سیاست های کلی نظام توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان بازوی اجرایی رهبری تعیین و بعد به قانون تبدیل و ابلاغ می شود .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیای مذاکره و زور است و آمریکایی ها در دنیا هم مذاکره می کنند و هم به آنها چماق نشان می دهند و این اصطلاح امروز در دنیا جا افتاده است و کشورهای نظیر روسیه ، چین ، اروپا و سایر کشور ها از این راهکار استفاده می کنند و ایران نیز در بین این 202 کشور حاضر در سازمان ملل همین سیاست را در قبال دنیا دارد .

وی تصریح کرد: در کشور تقسیم کار اتفاق افتاده است و وزیر امور خارجه با زبان دیپلماسی صحبت می کند و فرماندهان ارتش و سپاه با زبان اقتدار و قدرت نظامی حرف می زنند بنابراین در کشور هیچ ناهماهنگی نیست بلکه در همه امور هماهنگی وجود دارد .

حسن بیگی گفت: به طور مثال در بحث برجام وقتی آمریکایی ها می خواستند سر ایران کلاه بگذارند رهبری خود ورود پیدا می کردند و می فرمودند اگر قرار است آمریکایی اقدامی خلاف انجام دهند آن وقت ما از برجام خارج می شویم و مذاکره را ترک می کنیم و در همین مقطع برای اینکه به دنیا بگویم ایران کشور قدرتمندی است موشک آزمایش می کردیم .

وی افزود: در کشور کره شمالی نیز چنین است وقتی ترامپ التیماتوم می دهد و تهدید می کند کره یک موشک آزمایش می کند یا وقتی ترامپ دستور حمله به کره شمالی را داد کره 2 موشک آزمایش کرد و بعد هم اعلام کرد شما اگر می خواهید به ما حمله کنید بدانید که خاک آمریکا زیر آتش ما قرار دارد و دراین راستا آمریکایی ها مجبور شدند به میز مذاکره بازگردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار